Sukces, který možná jednoho dne bude

Tak nám úspěšně zřídili virtuální značku, pani Müllerová.

Máme mléko, které neexistuje, ale vydělá milióny, protože mlékaři si tu značku koupí, heč. Na první pohled to zní dobře – dopředu postavím značku, zavedu ji, pak prodám skutečnému producentovi v daném segmentu, a ten bude moc moc rád. Opravdu?

Aby se to původnímu investorovi vyplatilo, musel by mu kupec zaplatit aspoň veškeré výdaje. A i když je to média investor, který využil svůj reklamní prostor a dosáhl tak výjimečně nízké ceny, přesto ty náklady nebudou malé. Za to ovšem dostane kupující už předem omezenou značku…

Podívejte se v odkazu na fotografii onoho virtuálního megaboardu: průměrně ohnusnělý, zaměnitelný obrázek, nijak nápadně se neodlišující od jiných mlékárenských produktů, font odkudsi z první poloviny 90. let, a název, který můžete potkat od novin pro Prahu 4 až Linux. 🙂

Jako šizená vodová dětská zmrzlina by to možná vypadalo o čuc líp než jako mléko… (a třeba takový veleprodukt Paula s dětským hip hopem přede mnou prosím ani nevzpomínejte!)

Mlékaři že se o ni perou? Možná ano, zvláště prý firma Laktos. No, podle dosavadních aktivit to na nějaké marketingové šejky zrovna nevypadá. Jak zapadne nová značka do jejich portfolia? Jak se odliší od konkurence? Které výrobky pod ni překlopí? Jak bude vypadat odstředěný Netučňák? Otázky, samé otázky.

Uvidíme. I samo načasování zprávy spíš vypadá na nátlak typu “tak už to konečně kupte, i jiní mají zájem!” Třeba skutečně uvidíme succes story, a já budu první, kdo přizná, že se mýlil.

Ale i když se všechny uvedené výhrady podaří překonat, stejně si připomínám staré ruské přísloví “Nekdákej, dokuds vejce nesnesl!”

Jiní zdá se mají své koule vyleštěnější. Ty křišťálové, pravdaže:

„Nepamatuji se, že by v Česku vznikla nějaká kampaň a teprve po jejím úspěchu výrobek. Je to skvělý nápad, který zabral i proto, že v tuzemsku mléka nemají emotivní názvy a toto je snadno zapamatovatelné,“ říká reklamní expert Eda Kauba z Euro RSCG.

Nápad zabral. Komu? Kde? Co? Přítel Eda už ví. Já – zpozdilec – ještě ne…

😉

Reklamy

2 komentáře to “Sukces, který možná jednoho dne bude”

  1. Peter Volney Lelovič Says:

    Mám podezření, že jde pouze o pokus využít prázdné plochy. Nevím co je na Tučňákovi emotivního. Ale takový odstředěný, nebo jen Půltučňák, ty by Duhám a Zelenomírům určitě hnuli žlučí 😉 .

    Mimochodem, Paula je puding. Zasloužilí otcové vědí…

  2. bigvilik Says:

    Nebyl jsem si jako neotec jist. Proto jsem nakonec napsal „veleprodukt“ (před očima se mi spolehlivě zatmí dřív, než dojdeme k packshotu). Jinak souhlas.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: