M&M 39: Vraž tam známou kebuli!

 

Klasické poučky tvrdí: při tzv. celebrity testimonial pozor na dvě věci: polarizaci a předvídavost.

Polarizací míněno, že každý někoho odpuzuje a někoho přitahuje.

A známá kebule v reklamě by měla přitahovat žádanou cílovou skupinu a odpuzovat její odpůrce. Nikoli naopak.

Předvídavostí myšleno, že vzíti si za kebuli nějakou řepku, co pravděpodobně zítra zkope bábu do kuličky či namele holčičku do buřtu, je jejím nedostatkem.

Patří k tomu i kompetence: svědectví Jiřího Suchého, jak mu šlape Lanza, ji postrádá. Ptejme se ho na Klokočí, ale v oboru čistoty ubrusu jsou větší esa.

Vskutku testimonials, tedy svědectvími, jsou pro některé modelečky a zpěvačinky ty velké, lesklé vozy, co jim v rámci reklamních smluv importéři přidělují. Celkově by se dal výsledek shrnout do poznatku, že bezpečnost automobilismu roste. Žádná se dosud nezabila, a že se snažily!

Měla by se však měřit ještě jedna hodnota: míra nenažranosti. Když na spotřebitele shlédne laskavý, lidsky teplý zrak pohádkové babičky, proslulé láskou k maličkým obdivovatelům i olbřímím honorářům, tu by stál za obnovu nápad zřídit centrální registr celebrit v reklamě. A zadavatelé by mohli utvořit jakýsi pool, a pospolu polepit kostýmy divy po vzoru formulí.

Přežít české celebrity testimonials vyžaduje opravdu koňskou dávku masti!

Advertisements

2 komentáře to “M&M 39: Vraž tam známou kebuli!”

  1. Sortimento Says:

    Nedá se než souhlasit. Ale dovolím si, Viléme, i drobnou kritiku. V poslední větě jste se dopustil zcela adekvátní slovní nadbytečnosti. Ruku na srdce. Opravdu by nestačilo jenom toto?:
    „…Přežít české celebrity vyžaduje opravdu koňskou dávku masti!…“ 🙂

  2. Sortimento Says:

    Ajajaj… Dovolím si doplnit/opravit svůj předchozí post. Měl jsem samozřejmě namysli „neadekvátní“… Mea culpa, mea culpa maxima. 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: