M&M 56: Země zaplevelená

Posledních pár měsíců jezdím za chlebem a solí přes půl Čech. Stejnou trasou tam, stejnou zpátky. Postupně přivykám změnám krajiny i dopravním záludnostem. A nestačím se divit.

Když básník Miroslav Holub navštívil poprvé v životě USA, užasl nad něčím, co nazval „pud inzerovací.“ Už ho máme i my, jenže transformovaný do smrduté infekce.

Dát si k silnici ceduli, že se blíží stánek, kde koupím brambory či jahody, je užitečné. Pro obě strany. Dát si ceduli, že hotovky – guláš – vepřoknedlo – za 300 – 200 – 100 metrů, to jistě taky. Dokonce i ten „Antik Shop“ může být pro někoho pobídkou k zastavení. Ale tím to končí. Na tři praktické, využitelné obchodní nabídky připadne devadesát sedm blábolů. Nebo devět set.

Od rukou malovaných cedulí po velesvítivé megaboardy – většinou nic, co by vzbudilo v poutníkovi ohlas a zájem.

Opravdu nutně cestou nepotřebuji nakoupit plynové kotle. 27 kilometrů vzdálený servis traktorů je mi ukradený. Nabádavý billboard, že Jihočeši mají turisty vítat úsměvem, patří sdělením i kvalitou zpracování do kategorie „Mejte si nohy.“ A zbytek je prostě plevel. Nesmyslné názvy, nesmyslná telefonní čísla, nesmyslné webové stránky.

Co vám řekne velkocedulová vizitka firmy A-Z Profi s. r. o.? Kulové. Blahopřeji jim ke kreativnímu výtrysku, když se s tímto jménem zakládali, a pouštím je z paměti.

Tahle země je zaplevelená. Nejen blábolem v médiích, ale i v plenéru.

Šťastnou cestu!

Zeme

Advertisements

2 odpovědí to “M&M 56: Země zaplevelená”

  1. Martin Pavelka Says:

    Souhlasím s tím co bylo napsáno. Chtěl bych se však na něco zeptat.

    Nevida reklamu na zmíněné plynové kotle trochu tápu.
    Co na ní bylo špatného?
    Snad ne jen to, že tam byla. Pokud by reklama byla součástí nějakého jejich konceptu tak snad další médium, kterým se snaží dostat ke své cílovce nemuselo být špatně zvolené (soudím třeba dle pole billboardů propagujících ABRA software kolem brněnské dálnice).

  2. bigvilik Says:

    Špatného na ní bylo jen to, že tam bylo napsáno „WWW.BAXI.CZ“ Nic víc.

    A pokud jde o další použitelná média – nebylo by lepší začít více cílenými, afinitnějšími? a ta „další“ si nechat až navrch?

    Co se týče D1 a ekonomických softwarů, nemám data. Ale jel jsem tam a zpět za posledních 12 let nejméně tak 360x. A Abru jsme ve firmě nekoupili… 😉

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: