M&M 59: Přišli přihlazovači

Pobavila mě reklama na nový Volkswagen Tiguan. Chlapíkovi se do auta – jak to říct co nejjemněji – nakýblují hned tři dračice se spoustou fast foodu, a on vyrazí. Aspoň do snů.

Inspirace pověstným commercialem BMW „Star“ (pamatujte? Clive Owen „hodí“ Madonnu na její show!) je jasná, ale nejde o plagiát. Myšlenka je čitelná. Závěrečná rezignace hrdiny, obklopené štěbetajícím stádcem je prima. Produkt je hrdinou a pointou.

Tak proč to u všech všudy nebere dech?

Protože evidentně zasáhli přihlazovači.

Vsadil bych se, že původní verze storyboardu byla mnohem divočejší, že si dámy v autě mnohem víc užily – a že si užil týraný řidič – a tedy i sám spotřebitel před obrazovkou. Jenže přihlazovači přiskočili se svými věčnými cokdybysmy. Co kdyby se urazily spolky? Co kdyby se urazily rady?

Na tom něco může být. Ovšem kodexy všichni známe, ne?

Ale přihlazovači chodívají dál a dál: co kdyby divák viděl jen část reklamy? Co kdyby to nesledoval pozorně? Co kdyby byl vedle v pokoji a slyšel jen zvuk? (na to jsem se jednoho zeptal, že co kdyby byl laskavý divák teprve ve výtahu – a on mi vážně odvětil, že to je přece věc mediálního plánování).

Nová reklama na Tiguan je fajn. A kdyby nebyla přihlazená, mohla být víc než to.

Advertisements

6 komentářů to “M&M 59: Přišli přihlazovači”

  1. Tomas Hecko Says:

    Dík, zavzpomínal jsem.

    …and she´s c o m p l e t e c u n t.

  2. Jan Menšík Says:

    V reklamě na Tiguan bohužel vidím: „Bylo by fajn si někam jet zajezdit a zablbnout, ale tohle vozítko je jen na cesty do obchoďáku po šmudly s malým pindíkem.“ Navíc IMHO úplně zabíjí možnost sexuálního podtextu, kdy snový záměr řidiče je spíše rozbít cestujícím hubu a rozlít pití, než aby se jim třáslo poprsí a spadla ramínka…

  3. bigvilik Says:

    Ty podprdy přihladili. 😉

  4. Anonymní Says:

    A není jemné naznačení vhodnější než vulgární materializmus?

  5. Jan Menšík Says:

    Jemně naznačovat cílové skupině – kupujících městská SUV?

  6. Anonymní Says:

    Kdyby to nepřihladili tak by reklama naopak nebyla uvěřitelná. Tiguan nespadá zrovna do skupiny drsní muži. Od Wrangleru bych skákání v terénu čekal, ale s Tiguanem bych se bál i na lesní cestě 🙂

    Jinak s přihlazovači také nesouhlasím. Hezky jste to napsal v jednom svém článku jak jste málem dělal volební kampaň – sto lidí se vyjádří a nápad ztratí koule.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: