M&M 64: Ze země a na zemi

Oživit a personalizovat něco neživého, to je oblíbený trik jak přiblížit nehmotnou a neviditelnou službu či non-sexy produkt.

„Ze země pro zemi“ je claim nového spotu pro OKD. Chvilku sice trvá, než pochopíme, že ten zamazanej je pan Uhlí, ale budiž. Vizuální ztvárnění jde od banality (náhradní dekl) přes polobanalitu (pan Uhlí svítí) až po krásné budování mostu.

Jenže něco tomu chybí.

Přemíra patosu by se dala shodit lehounkou sebeironií, ale to bylo asi pánům uhlobaronům proti srsti. A přitom jak by se šikla!

Claim je ve výsledku vizuálně překryt jakousi visačkou, kde je napsáno „I tohle děláme my,“ navíc s tím nepěkným logem, co mám tendenci číst jako „ROKO.“ Chyba. Nejenže mosty nedělají, ale nechat vyznít „Ze země pro zemi“ by bylo mnohem působivější.

To Česká pojišťovna nádherně vyčistila staré dobré logo – tvůrcům blahopřání – a zavedla claim „Pomáháme vám jít dál.“ A pokusila se o podobnou dramatizaci. Takže pan šedé sako je pneumatika, sloup, provaz i prkno v mostě. Muzika pěkná, natočeno zručně. Jenže celé to zůstalo ležet, tak jako saka, na zemi.

Žádné pojištění neochrání před „shit happens.“ Jen pomůže kompenzovat následky, aby vás to nepoložilo. A obětavost pojišťoven znám na vlastní kůži, jako každej druhej. Možná, že claim by i platil, ale ne takto zpodoben.

Uhlí vs. Pojistka – 1:0

Advertisements

11 odpovědí to “M&M 64: Ze země a na zemi”

  1. Martin Keder Says:

    Z „černého“ spotu mi vyplynulo, že se v OKD vyrábí železo a z černého uhlí elektřina. U mně vyhrává pojistka.

  2. bigvilik Says:

    K výrobě železa a elektriky je pravděpodobně potřeba spálit uhlí. Jde stejně pravděpodobně k výrobě pneumatiky spálit pojišťováka? 😉

  3. Martin Keder Says:

    Elektřina se vyrábí z hnědého uhlí, to se těží jinde. Správně by se zástupy pánů Černých měly po hlavě vrhat do vysokých pecí s taveninou. To by byla jiná reklama!

  4. bigvilik Says:

    Já to tu nemíním obhajovat, jako bych na tom dělal, ostatně pravzor (a mnohem lepší, jak už to bývá) byl – díky Honzovi Šimkovi – nalezen:

    ale pardon, pořád je mi bližší logika uhlí než pojišťovny.

  5. Martin Keder Says:

    Toto je jiná třída 🙂
    Sám ale vidíte, že spot OKD je matoucí. Snad bude mít chemické pokračování, které zvládnou lépe. Třeba se pan Černý stane pneumatikou 😉

  6. bigvilik Says:

    Mně opravdu více matoucí připadá ta pojišťovna. U uhlí chápu, co tím chtěl básník říci – v rámci reklamní nadsázky a především v rámci uvěřitelnosti a kompetence značky.

    A ano, kdyby udělali více (a zábavnějších) přeložení zprávy „na uhlí stojí průmysl země,“ bylo by to lépe.

  7. Martin Keder Says:

    Většina lidí to podle mně pochopí jako „Z ostravského uhlí se vyrábí elektrika“. To asi říct nechtěli. Mám prostě pocit, že to někdo zpackal.

  8. bigvilik Says:

    To si nemyslím. Většina lidí – troufnu si odhadnout – tu myšlenku vyloží správně. Jinou otázkou zůstává, v jaké souvislosti bude ten commercial použit.

    Až jím budou uhlobaroni ospravedlňovat prolamování limitů těžby, obávám se, že jim moc nepomůže. Natolik sympathy-builder to vážně není.

  9. eweliyi Says:

    hmm taky to chapu, ze z uhli je elektrika a mosty.

  10. bigvilik Says:

    Většina lidí, milé ewe! 😉

  11. Janko Says:

    pan Černý by klidně pneumatika moh bejt. http://my.okd.cz/?lang=cs

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: