M&M 90: Sláva indiánů

Tento týden se mě student zeptal, kdeže jsou ty slavné agentury dneska?

Ano, probírali jsme vývoj náhledu na značky, a slavná jména defilovala jedno po druhém. Řekl jsem mu, kde jsou. Tak, jak to tady napsat nemohu.

Před několika lety se mi ředitel jedné nadnárodní agentury svěřil, že nejradši má klienty, kteří si přesně řeknou, kolik člověkohodin accounta, art directora a copy writera budou na rok (na rok!!!) potřebovat, on že jim to spočte, přidá overhead costs a operation margin, a je vymalováno, cash flow do pohůdky a centrála v cajku.

Ten člověk – a je to dobrý ředitel – prostě prodával komoditní službu. Dodávky accountského tepla, art direktorského plynu a copy writerské vody. Odpad zařídila mediálka.

Talent z téže agentury si tuhle pro změnu posteskl, že zadavatelé už ne tak často (hezký výraz pro „vůbec ne“) berou agenturu jako partnera, jako spolutvůrce strategie a směru komunikace značky.

A mohou jinak?

Komoditní zaměnitelná služba není partnerem. Je dodávkou. Vodovodu se na strategii neptáte.

Pověst slavných jmen je tam, kde sláva indiánů.

Sedící býk býval postrachem prérie, dokud porážel kavalérii. Když vydělával 50 dolarů na týden (kolik je to člověkohodin, vlastně?) v cirkusu Buffalo Billa, byl postrachem už jen pro pokladníka.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: