M&M 102: Zkratky a triky

Stalo se to mockrát, a nejen mně. Potenciální klient se rozhlédl, přikryl mobil servítkem, pozdvihl obočí a hlesl: „Použijeme podprahovou reklamu?“

Pak útrpně poslouchal, že žádná neexistuje. Že ta známá urban legend je sice v zákoně výslovně zakázána, ale nikdy se nepodařilo nic takového ani objevit, natož prakticky využít. Potenciální klient se zprvu domnívá, že se obávám provokatéra z Úřadu pro potírání podprahové reklamy. Pak dojde poznání: jsem trouba, který ty tajemné kejkle neumí. Od toho momentu už není potenciální klient.

Zpravidla se pak obrací na prodavače dešťů a zázraků. Slíbí mu, že rozvibrují produkt tak, že vystoupí v očích spotřebitele z regálu. Že nabijí spotřebitele a etiketu opačným nábojem, takže se budou navzájem energeticky přitahovat. Že pošlou do produktu tajemné záření. To jsem si nevymyslel. Všechny tyto sliby už jsem viděl – jednou i zažil! Pseudovědecká zdůvodnění, užívání aktuálního hypu. V poslední době to nejvíce schytává neuromarketing. Co šarlatánů se už na něj přilepilo.

Všichni bychom chtěli zkratky a triky. Místo vydělávání peněz oslíčku otřes se. Místo hledání životní lásky proutek-ohýbáček. A místo praxí a poznatky ověřené únavné soustavné komunikační práce rychlostní energetický vibrátor.

Perpetuum mobile už vám taky prodali?

Advertisements

8 odpovědí to “M&M 102: Zkratky a triky”

  1. Scalex Says:

    Podprahová reklama existuje! Sám jsem to viděl. Tlakové čidlo zabudované pod prahem. Když se na práh šláplo, z reproduktoru ve futrech se ozvalo příjemné uvítání.

  2. Yuhů Says:

    Prostě to neumíš. Úvahy o tom, jestli to neexistuje, nejsou pro klienta podstatné.

  3. Svetla Says:

    najhoršie je, keď týmto šarlatánom uverí vedenie firmy a potom chce po zamestnancoch, aby tieto vízie realizovali 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: