M&M 125: Éra Nevadilů

Oni to dokonce vydávají za dobrou zprávu! Rada pro reklamu si libuje, že za minulý rok měla méně stížností, a především že bylo nejméně závadných reklam za posledních deset let. Jenom čtyři neprošly!

Přitom reklam, snižujících důstojnost žen či starých osob, je všude kolem dost. Míra reklam klamavých či zavádějících taky není zrovna nulová. Vulgarismů? Fůra! To vše nechává Etickou komisi chladnou, zato nad Kofolou Extra Bylinkovou se farizejsky pohoršuje.

Tak co se to děje?

Zdá se, že většinu stížností dnes podávají už jen konkurenti. Ostatně se jejich stížnosti snadno rozpoznají, protože je píšou právníci. Ne lidi.

Řadoví spotřebitelé odvykli. Odvykli proto, že přivykli hluku reklamy, jejímu blábolení – i vyšpuleným zadnicím. To je částečně zpráva dobrá: svědčí o tom, že si zařadili reklamní plácání na škále důležitosti tam, kam opravdu patří. Že je nevyděsí nějaká lživá, strachu užívající kampaň, jak se kdysi báli otcové zakladatelé Rady pro reklamu.

Zároveň je to však zpráva děsivá: z nás, odesílatelů a autorů reklam se stali Nevadilové. Jsme vlažní, nenadchneme, neurazíme, prostě jen nevadíme. Ruku na srdce, kolik prstů na kolika rukou jeden potřebuje, aby spočítal kampaně, které se vymykají.

Éra Nevadilů znamená, že se neděje nic pamětihodného. Že se jen přežívá.

Advertisements

2 odpovědí to “M&M 125: Éra Nevadilů”

  1. FPL Says:

    Tady mas do sbirky:

    Vyslo to v nejakem casopise o zbranich.

  2. bigvilik Says:

    No ty krávo! Děkuju!

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: