MSM 03: Copak byste chtěli?

Rádi se smějeme rozjuchaným reportérům komerčních TV, když se ptají muže právě vytaženého z ohně, jaké přesně měl pocity, když to bouchlo.

Po víkendovém update se stránky mobilního operátora tvářily, že pracují, ale když jsem se přihlásil a proklikal kam třeba, vyhodilo to sérii hlášek o jakémsi servletu, a že až jindy. Pak už se šlo jen odhlásit.

A v tu chvíli vyskočil dotazníček, jehož vyplnění zabere jen pár minut a který pomůže patřičně zlepšit služby. Co myslíte, jaké přesně jsem měl pocity? A co přesně ten výzkum asi prokázal?

Není pravda, že se spotřebitelů neptáme. Denně probíhají všeliké výzkumy. Jde o to, jak se ptáme, kdy a na co. Zažil jsem regál plný výzkumných zpráv u klienta, který je už léta platil, ale ani nečetl. Důvěrně znám pravý opak: „klesla nám inovativnost o tři procenta, co budeme dělat?“ Jakýsi manažer se z pozorovací komůrky domáhal vstupu do cimry, kde probíhala „fokuska,“ že to těm natvrdlým zákazníkům musí vysvětlit.

A zvláštní sortou je výzkum typu „Copak byste chtěli?“ Právě jsme se z jednoho publikovaného výzkumu dozvěděli, že v nabídce jisté značky „více než polovině spotřebitelů nic nechybí.“ (Mimochodem, co ta méně než polovina?) Což mělo samozřejmě potvrdit, jací to jsou chlapáci. Jak to dělají dobře. Ve skutečnosti se dozvěděli starou pravdu: zákazníci za vás nabídku vymýšlet nebudou. Buď ji přijmou, nebo zamítnou.

V žádném historickém výzkumu spotřebitelé neřekli, že by do budoucna chtěli mobilní telefony, všeobjímající internet, energetické nápoje.

Sami to zjistili až v momentu, kdy jim to vizionář nabídl.

zachovejte

Advertisements

Jedna odpověď to “MSM 03: Copak byste chtěli?”

  1. Mé odkazy Says:

    MSM 03: Copak byste chtěli?

    Zvláštní sortou je výzkum typu „Copak byste chtěli?“ Právě jsme se z jednoho publikovaného výzkumu dozvěděli, že v nabídce jisté značky „více než polovině spotřebitelů nic ne…

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: