MSM 31: Chvála zoufalství

Tuhle se mě studenti ptali, jak je možné, že jsme kdysi přesvědčili klienta, aby souhlasil s tou divnou  kampaní. Je to jednoduché, odpověděl jsem, tenkrát byl zoufalý.

Zasmáli se bonmotu, jenže já to myslel vážně. Z hlediska strategie značky i marketingové komunikace je to právě ten stav mysli, který bourá předsudky a obavy. Až když je zadavatel skutečně zoufalý, je připraven přistoupit i na zdánlivě nesmyslné postupy. Buď musí být čísla taková, že už hrozí vypaření se z trhu. Nebo se za žádnou cenu nedaří osvobodit se z klinče, z kouta, ze zapadlé pozice. Anebo, cynicky řečeno, ze stavu, kdy se už na nadřízených štábech čtou sívíčka managerových nástupců.

V tu chvíli nastupuje největší zodpovědnost: podpořit značku ne efektním, ale efektivním řešením. Takovým, které značce a jejímu výkonu na trhu opravdu pomůže. Zoufalství zadavatelovo není omluvou pro festivalové parádičky. Ale řešení předchází jedno úskalí: jak se k zoufalství propracovat. A to je právě to, proč tu na ně skládám chvály a ódy.

Do stavu zoufalství se dostanem’ jen tehdy, když si opravdu přiznáme, že nám to nejde. Že se trh valí jinam. Že to, co jsme si dlouho vykládali jako další běžnou přeháňku, je ve skutečnosti známka našich velkých problémů.

Je to moment přiznání si holé pravdy. Coca-Cola to po fiasku s New Coke dokázala. Apple to dokázalo. I Subaru. A zvládlo to i pár českých značek.

Chválím zoufalství. Jaký je to rozdíl proti klasickému:

„Lidi nás nekupují. Lidi jsou blbci.“

Reklamy

Jedna odpověď to “MSM 31: Chvála zoufalství”

  1. Hana Sheala Says:

    Co to bylo za tu divnou kampaň?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: