MSM 32: Baťoh a lupeny

Stádnosti, tvé jméno je bankovní marketing! Když banka říká, každá to říká. Pamatujete na období Na-pobočku-nelezte? Na éru Plaťte-složenky-mobilem? Nyní je údobí Převeďte-dluhy-k-nám. Ovšem jedna banka přidala k příslibu úspory na úrocích i nabídku, že zaplatí poplatky z předchozího ústavu.

Spustil se hukot. Od současných klientů. Novým dají půl druhého litru, zatímco my jak mourovatí?

Věčný rozpor: jakmile uloví, jakoby zapomněli. Ne vybírat poplatky, nikdy!, ale na úsilí, s jakým dávali najevo, že jim na vás záleží. Moje matka měla léta předplacen denní tisk. Pondělí až sobota, mrak magazínů v tom. Roční suma, za kterou se v Africe vybaví a vyživí četa vojska. Jednoho dne mi ukázala výstavku. Série nabídek pro nové předplatitele, pěkně po čtvrtletích: křovinořez, sada pneumatik, himalájský baťoh, mnohasvazková encyklopedie, nukleární coffee-machine… Co poslali jí? Péefko, slevu na výstavu krápníků a nabídku lupenů na bruntálskou filharmonii.

Odpovědní manažeři krčí rameny: churn je věčný, stejně mu nezabráníme, proč plýtvat penězi na budování loajality. Většina stejně zůstane, jsou líní se odhlašovat, měnit, rušit.

Jsou. Jen jim – vašim živitelům, manažeři drazí – to šrotuje v hlavě: novým slevu, mně poplatky. Novým baťoh, mně lupeny.

A jednoho dne, až je něco pošťouchne, poběží za cizím baťohem. Za svěžejšími lupeny.

Advertisements

4 komentáře to “MSM 32: Baťoh a lupeny”

  1. Honajz Says:

    Přesně to byl důvod, proč odhlásila manželka časopis, a proč já noviny. Zákazník není loajální stabilně a napořád, to by si měly firmy uvědomit. I ten hokynář před sto lety dal dítěti lízátko zdarma, aby rodiče přišli zas.

  2. jiri@pavlicek.cz Says:

    Panímáma vypověděla povinné ručení a uzavřela nové – u stejné pojišťovny se stejnými podmínkami za téměř poloviční cenu! Kdysi jsme nereagovali na předčasné nabídky na prodloužení smlouvy s mobilním operátorem a když smlouva vypršela, měli jsme to rázem levnější. Když oni s námi hrají hry, proč bychom je nehráli i my? Čím je to dáno? Podle mě tím, že manažeři jsou hodnoceni za krátkodobé cíle – např. počet získaných zákazníků a ne za počet dlouhodobých zákazníků. Prostě manažer má lepší grafy když opět získá ztracené ovečky a i ten telefonista má víc víc bodů když opěz získá toho samého člověka namísto aby měl body za získání a další body za tom že zákazník zůstal rok, dva roky, …

  3. Braque Says:

    Špeciálne pri bankách je investovanie do lojality trochu zbytočné, zákazník väčšinou neodchadza, ak ich banka výrazne nenaserie

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: