MSM 45: Propracováno pro powerpoint

Ten prezentační prográmek může za hodně. Za úděsné klipartové vychytávky, za čupr lítací animace, za noční děsy typografovy. To jsou ovšem jen vedlejší, formální škody.

Horší je, že vizualizace vede k ohýbání reality. Na slajdech musí být kdejaká blbost pěkně rozvržena. Nejmenovaný koncern, operující se šesti hlavními značkami, řešil závažný problém: které z nich jsou sportovní a které řekněme společenské. Nevycházelo to hezky, v prezentaci ne. Čtyři loga v jednom sloupku, jen dvě ve druhém, to neštymuje. A tak se jedno proti logice muselo přesunout. Však si zákazníci zvyknou. Nezvykli. Ale jede se dál. The power of powerpoint.

A co horror vacui? Slajd s prostou kampaní vypadá tak chudičce, tak prázdně… Pročež je třeba aktivity rozdělit na fáze jedna až devět. Ve fázi dva oslovíme důchodce a opinion leaders, zatímco ve fázi tři se zaměříme na maminky na mateřské a regionální velkoobchody. Jen jeden komunikační kanál – není to málo, marketére? Ovšemže je! Pojďme něco přidat: co třeba ochutnávky, spotřebitelské soutěže a žertovné kvízy?

Na každou fázi a každý kanálek zbývá pět padesát, méně než má k dispozici lokální tattoo shop na letáčky. Navíc doposud nikdo nenašel způsob, jak mezi fází dva a tři jedné cílové skupině ucpat uši a zavázat oči, protože co řekneme nyní, už není určeno pro její uši.

Co platno. Manažeři vrní blahem.

Propracováno pro powerpoint.

Napsat komentář