Ten prezentační prográmek může za hodně. Za úděsné klipartové vychytávky, za čupr lítací animace, za noční děsy typografovy. To jsou ovšem jen vedlejší, formální škody.
Horší je, že vizualizace vede k ohýbání reality. Na slajdech musí být kdejaká blbost pěkně rozvržena. Nejmenovaný koncern, operující se šesti hlavními značkami, řešil závažný problém: které z nich jsou sportovní a které řekněme společenské. Nevycházelo to hezky, v prezentaci ne. Čtyři loga v jednom sloupku, jen dvě ve druhém, to neštymuje. A tak se jedno proti logice muselo přesunout. Však si zákazníci zvyknou. Nezvykli. Ale jede se dál. The power of powerpoint.
A co horror vacui? Slajd s prostou kampaní vypadá tak chudičce, tak prázdně… Pročež je třeba aktivity rozdělit na fáze jedna až devět. Ve fázi dva oslovíme důchodce a opinion leaders, zatímco ve fázi tři se zaměříme na maminky na mateřské a regionální velkoobchody. Jen jeden komunikační kanál – není to málo, marketére? Ovšemže je! Pojďme něco přidat: co třeba ochutnávky, spotřebitelské soutěže a žertovné kvízy?
Na každou fázi a každý kanálek zbývá pět padesát, méně než má k dispozici lokální tattoo shop na letáčky. Navíc doposud nikdo nenašel způsob, jak mezi fází dva a tři jedné cílové skupině ucpat uši a zavázat oči, protože co řekneme nyní, už není určeno pro její uši.
Co platno. Manažeři vrní blahem.
Propracováno pro powerpoint.
Napsat komentář