MSM 46: Zvažujeme právníky

Nejdříve si politikáři na sebe podávali trestní oznámení. Pak se ukázalo, že je s tím moc práce. Pro okamžitý výplk před kamerou postačí nezakoktat ve větě „Zvažujeme podání trestního oznámení.“ Znamená to prd. A vyšumí stejně.

Jak se zdá, móres se šíří.

Jedna firma, „zvažuje podání stížnosti“ Radě pro rozhlasové a televizní vysílání proti reklamě. V té chytá balanc animovaná kráva na konzervě, k čemuž se haha říká: „A ta zas ujíždí na konzervantech.“ Oznámení o zvážení podání obsahuje pověstnou formulku, že to „může v divácích vyvolat dojem.“ Tentokráte prý ten, že cokoliv v konzervě obsahuje konzervanty. Což dozajista poškozuje – opět nezbytně nutná floskule – dobré jméno. Pikantní na tom je, že ta reklama na ošklivci se nenaváží do stěžovatelových produktů. Dokonce se míjí i kategorie potravin.

Jen houšť! V dějinách brand buildingu a marketingové komunikace není znám jediný případ, kdy by stížnost na reklamu někomu v něčem pomohla, nepočítám-li zúčastněné jurisdoktory. Tak se totiž dají rozeznat stížnosti skutečných spotřebitelů od těch, které – často jménem nějakého individua – podávají firmy. Lidé píšou, když je něco namíchne, a stručně (s výjimkou psychiatrických diagnóz), právníci po svém. V odstavcích, s citacemi Zákonů, Kodexů, Regulí.

Lidé píšou, když je něco namíchne. Firmy píšou, když hájí dobré jméno. Většinou to, které nemají.

V našem případě je konzervování automaticky trochu podezřelé. Světem vládne čerstvost. Ta má dnes dobré jméno. Konzervátora to mírně řečeno mrzí. A vidí příznaky spiknutí všude. Chce vysvětlovat, kázat, obhajovat se. Všechno marně, neboť již od klasiků známo, že proti větru se důrazně nedoporučuje.

Prát se s předsudky v hlavě spotřebitele, s módními trendy je marnost jak z Kazatele. V zoufalství pak přijde idea: co nejde po dobrém, půjde přes paragrafy.

Můžete jít ještě dál, milí zvažovači stížností: žalujte spotřebitele, že si nemyslí co by měl.

Reklamy

Jedna odpověď to “MSM 46: Zvažujeme právníky”

  1. Jirka Bureš Says:

    Je zajímavé, že Happy Kráva obsahuje pár stabilizátorů a emulgátorů (což samo o sobě není nic špatného) a ve své reklamě se stabilizované konkurenci vysmívá.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: