MSM 54: U klaunů

Za pultem, snad s výjimkou nějakých ještě přežívajících dinosaurů, co se kdysi vyučili v koloniálech, už je nenajdete. Ve službách se jim u nás nedařilo nikdy, národní tradicí je obsloužit hosty s popuzeností přímo odborářskou. Ale nevadí, roli žoviálních žertéřů převzaly značky samy.

Ubavíme vás k smrti, zní jeden z povelů doby. I do definice ach dnes tak módního content marketingu proniklo, že má spotřebitele bavit. Kdo by si nepřál, aby jeho komunikace s cílovými skupinami byla zábavná, ale opravdu je to povel pro okamžitou řachandu?

Sociální marketéři (přeloženo student za pár pětek na hodinu) zásobují účty jim svěřených značek koťátky, memy, převzatými videjky i vtipy, které už vyprávěl Karel Hašler, když padal mariánský sloup.

Blogy značek mají veselý tón, ale krom lehké konzumace mnohdy neřeknou zhusta nic k věci. Zato se dozvíte 10 nejčastějších chyb, které dělají ženy v lásce, i kde na světě se dá nejlaciněji přenocovat. Dotyčná firmička ovšem dováží fajnšmekrovské alkoholy. Spojitost hledáme marně.

A reklama sama? Švanda kam se podíváš! Komické charaktery mají žně. Někteří baviči ještě neslezou z obrazovky a monitoru, a už jsou tam zas, o značku vedle.

V mistrné éře reklamních příběhů tvůrci také toužili, aby se lidé zasmáli. Ale ne v průběhu děje. Až ve chvíli, kdy se objevila zadavatelova značka. Kdy vám najednou docvaklo, že sám brand je pointou historky.

Chlapík, sedící ve vlaku, co se snaží srolovaným časopisem utlouct mouchu, legranda není. Druhý, který si čte knihu, taky ne. Ani moment, kdy mouchu do knihy zaklapne, moc nerozesměje. Až titulek „Buďte chytří, čtěte knihy!“ s logem Svazu norských knihoven poslal tento spot mezi 100 nejlepších všech dob. Jak by postupoval dnešní průměrný tvůrce s podobným zadáním, to ponechám vaší laskavé představivosti.

Claude C. Hopkins to řekl před dávnými lety: lidé nekupují od klaunů. Nemá pravdu.

Kupují od klaunů, protože jim v éře klaunů nic jiného nezbývá.

Advertisements

Jedna odpověď to “MSM 54: U klaunů”

  1. Matej M. (@matej43) Says:

    Heslo profíků přece zní: Nepodlézat!

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: