MSM 75: Obchodní tajemství

Bylo tam hezky, jak jen hezky může být na internetářské konferenci v omyvatelně zaměnitelném konferenčním sále výjimečně tuctového designového hotelu. Je středa, tedy musíme být v Bratislavě. Nebo to bylo v jiném Brně?

Všichni byli ó tak čuprskvělí, nebáli se ukázat své vynikající práce, neostýchali se dát přítomným dobré rady do života – a především, nestyděli se pochválit. Mělo to ale háček: obchodní tajemství.

Za ten pojem skryje se přemnoho hříchů. I dobře prefabrikovaný úspěch.

A tak jsme viděli na promítaných grafech vzrůstající řady sloupků, ale bez číselného vyjádření, doprava nahoru směřující čárečky bůhvíčeho a mnoho impozantně vysokých čísel typu celkový počet lajků za devět měsíců minulého roku. Numero důležité pro posouzení úspěchu či neúspěchu kampaně asi jako druhá odmocnina poloměru Jupitera.

Ale existuje i jiná taktika, inspirovaná pohybem šachového koně: výmyk mimo situaci. Přednášející byl konfrontován se šťouravou otázkou Říkáte, že vaše kampaň na litrová balení produktu XY byla úspěšná. Máte na to nějaká čísla? O kolik?“

Provedl cvik vpravdě mistrný: Řeknu vám to asi takhle, po kampani se prodalo onoho litrového balení produktu XY více, než dvoulitrových balení jiného našeho produktu ZŽ za celý rok! Za celý rok!!!“

A vítězoslavně se rozhlédl.

Našli se i tací, co mu zatleskali. A vlastně proč ne: kolik jste prodali dvoulitrových ZŽ? Méně než litrových XY po kampani. Což je dvojnásobek celoevropských prodejů ABC za období říjen až prosinec. S tím už obrazíte něco konferencí!

U dnes tak módních Big Data vám jako největší nebezpečí hrozí zavalení daty, u nichž si nebudete jisti, jestli je jejich vztah kauzalita, či prostá korelace. U snahy pochlubit se za užití filtru obchodního tajemství bývá tím rizikem nemožnost rozlišit ostražitého obchodníka od naprostého bláboly.

Obchodní tajemství se dozajista má dodržovat.

Ale pak s ním nelezte na pódia.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: