MSM 92: Jaruška s fiži

Ve starých dobrých dobách minulého století byla největším ohrožením reputace značky nasraná baba ve fiži™. V ideálním případě někoho seřvala nebo sepsala sprdávací ceduli. A dařilo-li se, dílo se dostalo do médií. A nějakou chvíli žilo. Ty doby jsou vzdáleny jak stavba pyramid.

Dneska stačí „Jaruška, zákaznický servis“. Totiž ne, nejdřív musíte být korporátním býložravcem hovadem. Co se stalo? V jednom městě měli u supermarketu zavedené značky problém s jakýmsi místním bezdomovcem. Lezl jim tam, možná i kradl, určitě zaváněl. A hlavně se vracel. Místní hlídači byli na problém krátcí, a tak povolali experta – vyhazovače, který proaktivně bezdomovce navštívil v jeho kutlochu a rozbil mu hlavu skleněnými láhvemi. A nechal ho několik hodin umírat.

Věc se vyšetřuje, čipera vyhazovač je ve vazbě, zdánlivě vše v pořádku. Až na bezdomovce. Jenže někteří zvídaví spotřebitelé se poptávali na sociálních sítích obchodního řetězce, co oni na to. Tu se na scénu dostavila Jaruška. Nejdříve se zmohla na standardní plastikovou formuli, že značka „nebude komentovat probíhající policejní vyšetřování.“ A pak už se jen mazalo a mazalo! Ovšemže nejspíš ne z její hlavy, to ten firemní býložravec, ale Jaruška se stala nejviditelnější mluvkou brandu.

Všechno špatně, jako vždycky! Zasunout problém i s kobercem pod pohovku je nesmírně lákavé, ale také nesmírně riskantní. A to měla značka ještě kliku: průšvihu se nechytla žádná partička trollů či nátlakových aktivistů. Jiní, třeba Jiří Vyvadil nebo Olga Pyt-Lounová, takové štěstí neměli.

Nic světoborného se přece nestalo, budou argumentovat přežvýkavci z korporátu. Ano, nestalo. Jen pár stovek nebo tisíců spotřebitelů dostalo oprávněný pocit, že jejich značka nemá lidský rozměr. A že vyjádření lítosti nad smrtí člověka je něco, kam nikdy nedorostou. To se jednou vymstí.

Mírou jejich lidskosti je jedna Jaruška. S fiži nebo bez.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: