MSM 111: Když se chci pochválit

Hrabal říkával: „Když se chci pochválit, nikdo to za mě neudělá!“ O značkách platí totéž. Jen by všichni brandoví marketéři světa nesměli chtít, aby to za ně dělal někdo jiný. Vlahé přání: ať nás všichni milují, ať si sami mezi sebou, bez postrku, šíří a vyměňují hrdinské zkazky o našem slavném love brandu!

Najměte youtubbery (to slovo je podezřele blízko nositeli bacilu TBC), najděte bloggery i vloggery a ulovte opinion leadery! Ti vás vychválí do alelůja, zní z pódií konferencí i z podcastů. Jenže pak zazní i další větičky: youtubbeři fňukají, že nejsou dostatečně honorováni. Bloggerům už nestačí produktový barter. Opinion leadeři si dovolují mít na věc názor, neshodný s vizí marketingového departmentu.

Dejte jůtuberákovi Red Bulla – bude vědět, co s ním. Dokonce bude vědět, možná ne uvědoměle, ale intuitivně správně, jaké hodnoty a emoce se s ním pojí. Dejte mu místo toho Hofnáglův On Vábí Nápoj Osvěžující. Bude vědět akronym. A podle toho i vytvoří svou jůtuberu. Dejte bloggerce kabelku LV (necinklou, ovšemže). A místo toho Balkánský Bágl. Rozdíl zaručen.

Fascinuje mě usilovné hledání jednosměrek, spojené s urputnou snahou projíždět je opačným směrem. Práce s třetími osobami, s tím, že o vaší značce vydají příznivé svědectví? Ovšemže ano! Ale až jim vštípíte, co si mají o brandu myslet, co cítit a jak se k němu postavit! V obráceném pořadí to nikdy nefunguje.

Nejdřív použijte komunikační cesty, které máte pod kontrolou, kde obsah i tonalitu ovládá značka sama. Až se povědomí o ní upevní, klidně ji svěřte nositelům názorů. Už budou vědět, kde si rozbila svůj stan. A i když se k ní vymezí negatrivně, vymezí se právě vůči tomu místu. „Kladná recenze za padesát, zřezání za sto franků,“ oceňoval své recenze jeden z prvních kritiků, ochotných psát o impresionistech.

Když se sám nepochválím, jiní nebudou ani vědět, co si vlastně myslí.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: