MSM 151: Einmal ist keinmal

Dřív byl svět větší a kulatější a šejdíři všech směrů, tvarů a profesí měli život snazší. Ať už se to jmenovalo zájezdní divadlo, prodejní výstava, Černá maska z ciziny povolaná, tam velmi populární, anebo Cirkus z hor, princip byl stejný: zaujmout, prodat brak, a než se křupani vzpamatujou, hejá, už jsme pryč.

Nechovali se tak jen čistokrevní šmejdi a šmíráci, totéž činil i vznešený značkový marketing: zaujmi prosťáčka, vzbuď v něm touhu, vyinkasuj – a zapomeň. Zeměkoule nemá kouty, takže se do nich nezaženeš. Tihle odejdou, noví přijdou, a až dojdou, zase projdou ti, co odešli.

Dokonce i prodavači předplatného pohrdavě mávali rukama, mumlali o pravidelném churnu a že mu nezabráníš. Důsledky pociťovali spotřebitelé jako nespravedlnost: když ptáčka lapali, slevami mávali, ale chycen jest, plať nebo pěst. Znáte to: stálému maximálně tak upomínka, když jednou po sedmi letech pozapomněl. Pro tzv. prospects, klienty v naději, mezitím sada domácího nářadí, lístky do Národního a botky Péřový krok.

Jenže svět se zmenšil, na čáryfuky, co tady vybrali a zítra už jsou tentam, je nějak moc vidět. I na prodavače opakované radosti: nepřijde vám směšné vydávat peníze za nalákání nového prosťáčka, když čtyři, co vám sypou každý měsíc svou trošku, jsou nevrlí, poposedávají a jejich pohyb s cinkavým v dlani je nějak váhavější a nejistější?

Nastala doba mudrování nad loajalitou: kartičku s kalendáříčkem dostanou, sadu bodů na sadu nožů a k tomu je slavně a ve slevě pojistíme. Ukázalo se, že ani to samo o sobě nestačí a nikdy nestačilo.

A tak moderní teorie, skončily u vědomí, které jim mohl povykládat každý předválečný hokynář: važ si těch, co se vracejí a nesou peníz opakovaně. Když budou vědět že udělali dobře, když splníš jejich potřeby, vrátí se i poté, co ze zvědavosti vlezou do nově otevřeného, lákavě nasvíceného magacínu konkurence.

Moudrost retenčního marketingu ve třech slovech:

Einmal ist keinmal.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: