MSM 160: Tuplované tváře

Bývaly doby, kdy značky nepotřebovaly tváře. Měly jednu. Tu svou. Jen nemnohé byly tak instantně a jasně vybavitelné jako kovboj u cigaret, ale přesto byly dlouhodobé a rozpoznatelné. Dnes je jedna málo. Musí být tuplovaná.

Zadejte pojem „tvář značky“ a během 0,59 sekundy na vás vyjede 12 100 000 výsledků. Tváří je tedy až moc. Značek ostatně taky. Ono je všeho na světě moc. Jenže to jsou jiné tváře. Znáte to: „Novou tváří značky Hebžo se stala Lucie Vykulená.“

Jasně, někdy je tam taky Clooney a Nespresso, ale častěji Vykulená a Hebžo. A zatímco Clooneyho znáte, a co je Nespresso víte, nebo vám to dojde, u Vykulené jste jen vykulení, že jste nikdy neslyšeli o Hebžo. Obvykle se po podobné tiskové zprávě, ohlašující takovou epochální spolupráci galaktických rozměrů, už nic nového taky nedozvíte – a poměrně brzo milosrdně zapomenete na existenci značky i její tváře.

Horší by bylo, kdybyste věděli, co Hebžo dělá, protože pak byste se mohli ptát, jak s tím souvisí ta Vykulená. Ale to byste se taky mohli ptát, proč je tváří prodejce podlah Mádl, proč jakási snowboardistka je tváří mobilu, a Kohák Kappy. Tam je to aspoň aliterace.

Celebrity už nechtějí být účastny testimonialů, tedy reklam, kdy doporučili, ba co víc, zaručili se za nějakou značku. Spotřebitel samozřejmě věděl, že je to za peníze, ale přece jenom, příslib je příslib. A kdo ho rozdával lehkovážně, anebo metodou „tatínek není doma, ale bere všechno,“ o svou kredibilitu brzo přišel.

Ale taková tvář značky, ta nemusí nic slibovat. Stačí, že nyvě hledí. Z podlahy, z obleku od Blažka, s mobilem vedle obličeje: značka má tvář a tvář fakturu. A od spotřebitele se čeká, že se poveze s sebou a bude taky jásat. Jenže on si toho většinou všimne jen u značek, kde celebritní tvář nezakrývá onu původní.

Všimněte si, jak často najímají a střídají své „tváře značky“ ty značky, co svou neviditelnou nemají.

Tuplované značky.

Tuplem šedé.

Nasazovací tvář tě nezachrání.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: