MSM 167: Naprogramovaná nespokojenost

Vždy mě překvapuje, co všechno jsou značky schopné udělat pro to, aby spolehlivě nasraly zákazníka. Ve zbytku sloupku tomu budeme říkat nespokojenost, ale víte, co myslím.

Vzniká to snadno – o jeden a čtvrt čucu přidáme navíc v příslibu – a vznikne něco, čemu se říká overpromise. U některých k nespokojenosti klienta nedojde. Stačí pár kapek a skvrna je pryč? Všichni víme, že ne, ale je to druh tvrzení, které slyšíme rádi. Taky poezie místo příslibu mnohdy projde. EuroTel slibovával „Více ze života“ (a nikdy po něm nikdo nechtěl vědět, čeho více život má). A plky typu Jednoduše dokonalejší a Dokonalost našla své jméno a Někdy je dokonalost vším nikdo nečte a přečte-li, kognitivně nezpracuje.

Ale pak přijde kampaň, a aby to bylo chytlavější, přetočí taky příslib čuc a něco přes míru, a jéje. Co je zvlášť nemilé, udělali to v jinak dobré kampani, udělali to v dobré firmě, a lidé myslící.

Představte si, že stojíte v dopravní zácpě, tudy to nejde, a z rádia k tomu říkají, že na všech objezdových trasách je nemlich to samé. A zakončí to efektní fanfárou a smělým tvrzením „Nová Zelená vlna. Známe lepší cestu!“

Grrr!

Zanalyzujte si úsilí Zelené vlny Radiožurnálu, věcně se vám zalíbí: aktivizovat širokou posluchačskou obec, osvěžit dopravní zpravodajství o crowd. Posluchači radí sobě navzájem, vzniká sounáležitost, pouto – co víc si přát. Dokonce i ten benefit říkají správně a slušivě (a bez overpromisu) „Pojďte s námi hledat lepší cestu.“ Ale to asi neznělo dost rozhodně.

A tak už nehledají, už ji znají. A zase ztratili, k čemu se přiblížili. Už to není spojenectví lidí, o si navzájem radí. Zase je to veleinstituce, která si pro efekt (a už před lety jsem psal, že přidáním tohoto adjektiva nové zlato nevznikne) říká Nová Zelená vlna, a která nafoukaně vyhlašuje, že zná něco, co mnohokráte prostě znát nemůže.

A tak si, patnáct minut co patnáct minut, programuje nespokojenost.

To není chytré.

Známe lepší cestu!

Advertisements

2 odpovědí to “MSM 167: Naprogramovaná nespokojenost”

  1. Marek Flak Says:

    Já se vždy ptám: Než co? Lepší něž co?

  2. Martin Says:

    Přitom konkurence na to přišla: „Nainstalujte si Waze“. Čím víc aktivních uživatelů, tím lepší služba pro všechny. Nějaké kecy z rádia jsou dávno překonané.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: