Kdo je ten, co jde s holí na reklamu?


Dobrý den,

možná si říkáte, kdo je ten podivný tlustý a šedivoucí plešatec s holí, a co mu dává právo vrhat se s ní na reklamu.

Jak si přečtete jinde na tomto blogu, pracuji víc než dvacet let v reklamě a dalších přidružených oborech marketingové komunikace. Seznam značek, na kterých jsem kdy pracoval, by zabral víc než jednu stránku. Seznam ocenění tak půl. Seznam těch, kterým jsem svými neuctivými poznámkami šlápl na kuří oko, asi tak deset.

Tohle jsem já, před pár lety, inu pokrok nezastavíš:

, v jedné z nejlepších kampaní, které jsem dělal. A tohle je další (a z téže řady), která obstála ve zkoušce času. A třetí.

Když říkám „dělal,“ myslím tím, že jsem byl jeden z těch, které je dělali, shodou okolností ten, který to řídil, takzvaný creative director.

Je jich mnohem, mnohem a mnohem, opravdu mnohem a ještě mnohem mnohem víc a víc 😉 , včetněnejnovější, ale to není podstatné. Podstatné je, že vám chci ukazovat, jak to funguje, proč, a kdy to nefunguje.

Dobrou zábavu!

Váš

Vilém Rubeš, aka bigvilik

P.S.: na tomto blogu naleznete stovky dalších článků o reklamě z různých stran. Ty, které mají před názvem zkratku M&M a pořadové číslo, jsou převzaty z mého pravidelného sloupku v odborném týdeníku Marketing & Média (on line verze zde).

P.P.S.: pořad poměrně záhy skončil, a už nikdy nebude. Více zde. Je mi to líto, ale pod cenzurou nepracuju – a nikdy nebudu.

Advertisements

101 komentářů to “Kdo je ten, co jde s holí na reklamu?”

  1. Mirek Says:

    Myslím, že je potřeba špatné reklamy konečně pořádně pocuchat. Jsou reklamy vtipné a reklamy co pijí krev a dělají z nás blbce. Nejstupidnější jsou reklamy, kde si nosí v kabelce prací prášky na párty, atd..

  2. Sandra L. Says:

    Jen tak dál, pane Rubeši. Třeba mi objasníte tu záhadu, proč musí být úplně všechno od WC přes prádlo až po margarín „svěží“, proč (jak již zmínil pan Mirek) se v žádném případě nevydáváme na večírek bez pracího prostředku pod sakem, proč zásadně oblékáme děti do bílého a vzápětí je posíláme do bláta a matláme čokoládou, proč jako trubci musíme čekat na „tu pravou/toho pravého“ aby nám naprosto nezištně a jistě jen z altruistické dobroty srdce poradili tu správnou banku/pojišťovnu…… Pane Rubeši pokračujte, vytrvejte. Prosím.

  3. Vnímáme naivitu reklam ? - Reklamní triky Says:

    […] a také naivní. Mnohdy ti jejich naivitu snad už ani nevímáme. Přesvěčte se sami : Vilém Rubeš poukazuje hned na tři nesmysly ukryté v reklamě na kávu. Myslím, že takových reklam je ale […]

    • Zdeněk Says:

      Dobrý den, a co říkáte na nesmyslné spojení slov: Nestojí skoro nic (Möbelix), přeloženo do češtiny: Nestojí skoro nic – Stojí skoro všechno co máte, správně by mělo přece být: Stojí skoro nic (- je to velmi levné).

  4. Anonymní Says:

    Dobrý den, pane Rubeši, rád bych viděl Vaši analýzu „prosté“ reklamy s Karlem Rodenem na Unicredit Bank. Nic se v reklamě vlastně neděje a přesto je vynikající. Krom skvělého Karla Rodena, je v ní ještě něco dalšího, podprahového a tak…? Marek P.

  5. Anonymní Says:

    Dobrý den, zajímavý pořad:-) Myslím si, že máte ještě mnoho dílů před sebou, protože špatných reklam na vložky, na Perwol, který tahají všude sebou, na nábytek, kde na obří židli zpívá falešně bloncka atd. je opravdu víc než dost. Povedená reklama je dle mého poslední dobou např. na Vodafone. Ale vtipných a inteligentních reklam je dnes velmi málo:-) Přeji hodně štěstí. Petra Mik.

  6. VladimírS. Says:

    Dobrý den,
    přikláním se k názoru ostatních, jak uvádějí prací prášky, osvěžovače, nehledě na to kdy se nám snaží vnutit ten či onen bankovmí dům, neboť ten jejich je nejlepší. Úkol reklamy by měl být takový, že lidé si jej zapamatují a upozorní je na svůj obsah, který nabízejí. Otázka je potom ovšem zda se taková reklama vyvede či nikoliv. Já osobně mám v paměti reklamu na Vodku Amundsen, kdy jede psí spřežení s mašírem někde za polárním kruhem, která je pár let už stará. Přeji Vám do budoucna mnoho úspěchů.

  7. Šárka L. Says:

    Dobrý den pane Rubeši, reklama mě fascinuje už léta, takže mi dovolte, pár slov k Vašemu komentáři: některé reklamy jsou opravdu debilní, i když zrona tuto bych hodnotila jako průměrnou a mezi filmy odkoukatelnou. Chytlavá melodie, přijatelná délka, v celku nic brutálně nevnucuje. To že si po této kávě má člověk chuť zazpívat je jí jenom ku prospěchu. U nás na venkově opravdu vstáváme dříve, než ve velkých městech, takže v šest jsme už většinou ve výrobním procesu a po kávě můžeme i zpívat. Aparaturu v nahrávacím studiu jsem nikdy neviděla na vlastní oči, takže hrnek mě nijak nepohoršil (konec konců i já jím nad klávesnicí i když se to nemá), no prostě ženský… No a lehce zženštilý kolega, který se přidá a nevynadá kolegyni za špatně odložený hrnek a odpustí si poznámky o blondýnách – ideální. Takže jako reklamu na kafe docela beru. V každém případě budu ráda a s netrpělivostí čekat na Váš další příspěvek a pokud budete stát o můj názor budu poctěna.

  8. bigvilik Says:

    Dobrý den,

    o vaše názaory samozřejmě stojím. A nechci ukazovat reklamy debilní (to myslím dokáže každý z nás), jako spíš postupně ukazovat různé momenty, kterých si běžný divák nevšímá – a které ovlivňují, jak to dopadne…

    Takže, snad vás aspoň občas pobavím.

    ViR

  9. Anonymní Says:

    Stejně nejkrásnější reklama byla na Kofolu s Holčičkou, tatínkem, co kradl stromek a s prasetem. Na tu jsem se ráda koukala. Ne pro kofolu, ale pro ten pěkný příběh.

    • Anonymní Says:

      Ta reklama byla snad jediná nebo opravdu jedna z mála co se dá sledovat ale jen pro obsah

    • MIČURIN Says:

      ANO JE TO TAK,TA BYLA PRIMA. KOUKÁM ŽE MÁME STEJNÝ VKUS.

    • Jirka Says:

      Nesmíte zapomenout na zpívanou reklamu: Milá paní máte přání? Jedno máslo na mazání ………….ALFA, to je másličko

  10. Lenka Says:

    To jsem podělala, nejsem anonym

    • Jirka Says:

      To se stane, že zapomenete napsat jméno.
      Ale názor máte OK a nemusíte se za to stydět.
      Většina těch se skrývají za anonymem jsou sprosťáci.

  11. tololee Says:

    Ten váš pořad je jedna velká stupidita, člověk se ze zvědavosti podívá a chce se mu zvracet. Prosím nechte toho

    • bigvilik Says:

      Zvracejte jinam – a nekoukejte. Život je krátký, užijte si ho!

      Váš

      bigvilik

      • tololee Says:

        Sem tam se mi zbloudí myš na tu vaší kraviny a to je děs… Nepochopit Nadsázku reklamy na Mapy.cz nedokáže pochopit pouze naprostý idiot. (vaše slova), a ještě dělat jak seriozně rozebírá o čem reklama je no bože kdo všechno se na Stream považuje za odborníka. Asi začnu točit taky nějaký s****ky jako odborník .

        • bigvilik Says:

          Zdá se, že sem chodíte zvracet opakovaně. Proč? Jste masochista?

          A mezi nadsázkou a idocií je jistá hranice. A oni ji překročili 100 verst do idiocie.

          Svůj pořad si jistě udělejte.

  12. Jarek Says:

    Dobrý den
    co říkáte na DBV?

  13. Milan Says:

    Klobouk dolů pane Rubeši , ačkoliv se na reklamy dívám jen z profesionálního hlediska, vy jste mě dokázal zaujmout a já jsem se podíval na reklamu Era. Povědomost o produktu mám z předešlých reklam a tahle zcela jasně říká že jde jednoduše, a zaujme i ty kteří by se na cílenou reklamu tohoto produktu nekoukali. Ona stačí tiscíkrát zmínka, malinký moment, který jako mimoděk postřehnete koutkem oka a o to jde. Možná blafujete, nebo Vám Era platí. 🙂

    • bigvilik Says:

      Blahopřeju, Už tu zaznělo všechno, od mé genetické nezpůsobilosti až po věkovou degeneraci, ale z korupce mě ještě nikdo neobvinil. Mám vám poslat číslo účtu? Zdá se, že máte k zadavateli blízko! 🙂

  14. Milan Says:

    Ještě bych dodal, kdysi se mi docela lbila reklama na GO O Eurotel , potom na Mattoni některé reklamy a loni před vánocemi se mi moc líbila reklama na De-Longhi ( mléčná pěna stiskem jednoho tlačítka )

    • bigvilik Says:

      (s tím Gočkem jste si to polepšil) ;-)))

  15. Jarda Says:

    Já bych přispěl svou troškou do mlýna.Jediné reklamy na které se dá dívat jsou ty vtipné.Jsou totiž chytlavé a lehce zapamatovatelné protože je člověk chce vidět znova a znova.Vspomeňme jen na reklamu na jeden portál kde byl Polášek a Čtvrtníček,další na vánoční vodafone opět s Čtvrtňou nedávno motorkářský Tmobile.Tak to zlidovělo že se tím mnozí bavili i po hospodách.Před lety běžel na nějakém programu pořad který se jmenoval svět reklamy a ukazoval reklamy celého světa.Většina,neřkuli všechny,byli vtipně a chytlavě pojaté.Tak proč to nejde u nás.Jsou tu stupidity a trapnosti s vložkama, pracíma práškama ap.nejsme už národ zamerikanizovaný a jediné co se od nás čeká je chytit se a utrácet za pitomosti které nikdo nechce ale je to nutnost.Hlavně nepřemýšlet a kupovat kolikrát i hnusy z ciziny.Ale tady je řeč o reklamě a né kvalitě produktů.Každopádně si myslím že by měli víc cílit na vtipnost a tudíž zapamatovatelnost.Druhá stránka věci je že spousta lidí kolem mě v moment kdy reklama začne přepíná jinam takže stupidita reklam už spoustu lidí štve a nehodlají se na ni ani dívat.
    Za hrubky v psaní se omlouvám.

  16. Laďa Says:

    Vaše spoty nejsou špatné, reklama na starobrno je dokonce výborná. Ale pamatujete si stupidity typu čistý i pod uzlem, protože je špína zažraná, vajíčko se změklou skořápkou, vložky … pro ženu to nejlepší, xxxlutz tatatata, proč máš tak hebké ruce?, třílitrový Pervol v kabelce, splátky splátky splátky atd.? Pamatujete. Všichni si je pamatují. A o tom reklama je. I když se na hlavu postavíte, autoři těch šíleností udělali to, za co dostali zaplaceno a z pohledu objednavatele provedli nejlepší možnou práci.

    • Anonymní Says:

      Takže vlastně čím horší reklama, tím lépe… 🙂
      Znáte? „….a když se myjí to poslední co potřebují je dotknout se pumpičky plné bakterií.“

      • Laďa Says:

        Nechápeme se. Nejde o obsah, formu, logiku, vtip, nebo nedej bože umělecký záměr. Výše jmenované se musí použít tak, aby zákazník zpozorněl. Já tvrdím, že účelem reklamy je upozornit na výrobek, né PR pro režiséra či pobavení diváků.
        Vámi jmenovaný šot jsem viděl, ale jen matně tuším že asi půjde o nějaké mýdlo. Prostě nezaujal.
        Esencí funkční reklamy je blonďatá blbka na vysoké židli, falešně zpívající do řecké melodie. Text nikdo nevnímá, scéna neruší, ale přesto, že mají jen 2 obchody v republice, nenajdete nikoho kdo neví co je xxxlutz.

        • bigvilik Says:

          Ono to není tak jednoduché. Kdyby jen expozice, bez ohledu na získanou sympatii, byla řešením, reklama by mohla rovnou fackovat.

        • Božena Says:

          Ale zázoveň je tak odporná, že bych si radši nábytek vyrobila sama, než si ho jt do xxxlutz koupit

  17. Emma Says:

    Dobrý den, ráda se připojím ke komentářům. Mě zaráží například reklamy na různé čistící prostředky do koupelny/kuchyně. Chtěla bych vidět, kdo má doma tak špinavou vanu nebo sporák:-) A i kdyby, určitě by se jedním mávnutím vše vyčistilo:-) Pak je taky zajímavá reklama, na kávu, jak se !!klíčovou dirkou!! dívá paní na své kamarádky do bytu a láká jí vůně kávy, načež zazvoní, já tedy nevím, ale všichni budou mít u vchodových dveří asi fabku:-) Další co mě napadá, hrozná reklama na BEBE dobré ráno. A spousty dalších šílených reklam. Líbí se mi Váš pořad a těším se na další díly !! Emma

  18. Anonymní Says:

    Mě zas fascinuje reklama na rexonu. Trochu víc se jim to nepovedlo. Sprej pod jedno podpaží rexonou, pod druhý běžným deodorantem. Na konci dne test testovacím papírkem. Kdo se pozorně dívá podpaží s rexonou – vlhký propocený papírek, běžný deodorant – závan květin. Popletli si strany!!!!

    • bigvilik Says:

      Ono to není vidět, ale „hrají si“ s odrazem v koupelnovém zrcadle. Nicméně souhlasím, ve výsledku je to zmatené.

  19. Anonymní Says:

    To si nepopletli strany, ale čirou náhodou se doznali, že rexona stojí za prd. A manažeři jsou spokojení, mají svoji reklamu.

  20. Tom McHacek Says:

    Milý pane Rubeši.
    Následujícím komentářem Vás nechce urazit.
    Reklama je „užitné umění“ stejně jako např. pokojová lampa. Může být lepší či horší. Pokud Vy sám jste tvůrce reklam, čili Vás to živilo a asi i živý, dost pochybuji, že by jste měl být jakýsi „arbiter elegantiae“ tj. soudce vkusu. Nebo myslíte že jste osobnost formátu Gaia Petronia?
    Soudný člověk si udělá na cokoliv tedy i na reklamu svůj názor sám a pokud toho není schopen, potom stejně nic nepomůže, ani „strejda porada“.
    A jenom pro moji lepší informovanost – můžete mi uvést některé z Vašich reklam, kterou Vy považujete za „dobré“ nebo vzorové? Možná Vás podceňuji.
    Děkuji.

    • bigvilik Says:

      Dobrý večer,

      s užitným uměním (já tomu říkám „občas umělecké řemeslo“) jste se trefil velmi přesně: není to jen řemeslo, protože používá i umělecké prostředky – a není to volná tvorba, protože je to užitná, řemeslná produkce v zájmu zadavatele.

      Jen nechápu, že proto se podle Vás o reklamě nemá diskutovat, že se nemá hodnotit.

      Nevnucuji svůj názor, jen ukazuju svůj pohled na obor – a svůj názor.

      Co se týče mých „vzorných“ kampaní, už v textu tohoto příspěvku jich několik naleznete, na tomto blogu porůznu další – no, a pak tu máme „strejdu Gůgla.“

      S pozdravem,

      bigvilik

  21. Roman Catholic Says:

    Můžete prosím zveřějnit jaké reklamy jste natočil , případně kde je můžeme shlédnout? Děkuji Roman.

    • bigvilik Says:

      Milý Catholicu, viz odpovědi výše, anebo právě v textu příspěvku, na který reagujete.

      bigvilik

      • Roman Catholic Says:

        děkuji za upozornění ,pro zrakovou vadu jsou pro mne odkazy v textu špatně rozpoznatelné , ale vaše reklamy znám , rozhodně je nelze přehlédnout.

        • bigvilik Says:

          Za to se velmi omlouvám, přece jenom hostuji na „veřejné“ službě.

          Kdykoli a cokoli budete potřebovat doložit, nalézt, podpořit… etc., s důvěrou se prosím na mě obraťte, rád pomohu!

          bigvilik

  22. Redlumf Says:

    Dobrý den, jako asi mnoho jiných, narazil jsem na Vaše stránky přes videa na streamu. Chtěl bych Vám poděkovat za Vaše postřehy a popřát Vám, aby tato práce-zábava Vám vydržela co nejdéle. Vytrvejte a dále nám, kteří o to mají zájem, ukazujte, jak by správná reklama (ne)měla vypadat.
    Po shlédnutí Vašich odkazů na reklamy (Mattoni, HBO, Starobrno), bych se Vás chtěl zepat: Vy asi rád pracujete s kontrasty tmy (stínů, černoty) a světla? V prvních dvou případech je to tma (či tmavé okolí) a oheň (jako nejpřirozenější forma světla pro člověka) a ve druhém ta tmavá ulička s osvětleným jediným (a velikým) oknem hospody. I to světlo z hospody možná trochu připomíná plameny ohně. Mám pravdu, či se dokonale mýlím? 🙂

    • bigvilik Says:

      Nemýlíte, ale to jsou jen prostředky, které – v danou chvíli a na daném konkrétním úkolu maji vzbudit žadoucí pozornost / reakci / odpověď (response).

      Cílem profesionála („občas i uměleckého řemeslníka“) je použít všech těch technik, které vedou k žádoucímu cíli – k co nejjasnějšímu a nejčistějšímu přenosu informace od zadavatele k cílové skupině.

      Bez ohledu na to, co by zrovan bavilo mě, anebo mé kolegy.

      S upřímným pozdravem,

      bigvilik

      • Redlumf Says:

        Říkáte, bez ohledu na to, co by zrovna bavilo mě, anebo mé kolegy. To znamená, že berete svou práci jako byznys, který je samozřejmě nutný odvést co nejprofesionálněji, nebo dokážete také nějaké nabídky odmítnout (a nemyslím tím, že jsou finančně nezajímavé, ale například z morálního hlediska)? Co kdyby někdo po Vás chtěl reklamu na lék, který sice pomáhá, ale má vedlejší účinky a pro určitou skupinu obyvatel by mohl být dokonce velmi nebezpečný (berte tento příklad s nadhledem, může to být cokoliv, jde jen o morální hledisko)? Odmítnete takovou nabídku, i kdyby Vám slibovali „hory, doly“, nebo se zachováte jako profesionál s tím, že jde o práci, která Vás živí?
        A ještě jedna věc by mě zajímala. 🙂 Jste zajímavý člověk, možná člověk se spousty protiklady. 🙂 Ale co bylo Vaším největším impulsem vytvořit „Toho, co jde s holí na reklamu“? Domnívám se, že to možná je dobrý marketingový tah. Vždyť Vy vlastně říkáte: „Podívejte se, já jsem odborník a profesionál, dokážu vidět i to, co vidět není, ode mě můžete čekat jen tu nejpreciznější práci.“ Ale jak jsem psal už v předchozí glose, pokračujte s holí na reklamy, protože my laici se rádi poučíme a zároveň pobavíme.
        Přeji Vám hezký večer,
        Redlumf.

  23. Šárka Says:

    Dobrý den pane Rubeši,
    prosím o radu: kam nejlépe umístit pozvánku na relax víkend pro ženy? Tak aby mě to finančně nezruinovalo a zároveň se dostala k co největšímu počtu potencionálních zákazníků? (Zatím nemám webové stránky)

  24. Patrik Says:

    když se vám nějaká reklama nelíbí tak se na ni prostě nedívejte

    • bigvilik Says:

      Děkujeme za radu, pane hrabě!

    • Jirka Says:

      Na tohle musím reagovat.
      Já se normálně na reklamy nedívám, ale, jak se říká, něco zachytím uchem, co mě zaujme, buď v dobrém či zlém.
      Špatná reklama mě drásá uši a většinou i duši, dobrá mě potěší. Ale jsou i reklamy, které jsou neutrální a nikoho nepřilákají. Pro zadavatele to jsou vyhozené peníze.
      Nejvíc mě může naštvat, když při sportu je střih a následuje 10 minut reklamy. Chápu – jsou televize, které musejí za přenosy platit a tímto si na přenos pro nás – diváky – vydělávají. Ale proč toto běží i ve veřejnoprávní televizi, kterou „sponzorujeme“ my, obyčejní uživatelé poplatky, které se neustále zvedají.

  25. Anonymní Says:

    Nevim v cem jste obstal, ale ty vase vytvory jsou tak trochu bezduchy. Zrejme jste nepochopil ani za tech 20 let jak reklama funguje. Radsi se naucte vyslovovat v anglictine az budete zase neco kritizovat a mozna trochu sledujte vyvoj v reklame. Nic ve zlem, ale „blbé“ je jen to vase plkani.

    • bigvilik Says:

      Jasně, nemytý onanyme. Jen pouč trochu konkrétněji, šikulo!

  26. Dáša Says:

    Dobrý den! Pane Vilíku, já Vám fandím, nejsme ovce, tak ať to konečně zjistí i čeští výrobci reklam.
    Podle mě reklama na oplatky Manner je přinejmenším esteticky krásná, taková Alenka v říši divů, mám ji ráda, vyvolává ve mně příjemné pocity, takže o.k.
    Zato ale taková ZELENÁ ACTIVIA, kde si pokaždé jiná přechytralá dáma (nebudu jmenovat) hladí bříško a chválí trávení, to je děs. Právě kvůli té reklamě!!!, bych si ten jogurt fakt nikdy nekoupila a vlastně bych ho nechtěla ani zadarmo.

  27. Eva Says:

    Dobrý den! Mně se líbí „surovější“ reklamy, např. fidorka-malá holka s panenkou třískne do auta – myslím, že ji zakázali. Zrovna jako – až to budu natírat příště, maminko, vy už tady nebudete. Takže asi tak nějak. A jak říká Dáša – pí Morávková u té ACTIVIE vypadá spíš, že se bude dávit a ne trávit

  28. Anonymní Says:

    Dobrý den pane,
    zajímal by mě váš názor na reklamy typu bobika… řekl bych z mého názoru laika povedá, vtipná, ale dle mě vlastně skoro nikdo ani pořádně nevěděl, na co ta reklama je 🙂

    • bigvilik Says:

      Časem i k tomu dojdeme! 😉 Už podle toho, jestli tuto reklamu před Vánocemi zase nasadí!

  29. Martin Says:

    Dobrý den, baví mne Váš pořad, je příjemný a svěží:-))))
    Mám pro Vás tip na rozbor…Reklama na „holandskou penzi od ING. (je to ta chrochtejte si i v penzi. Nápad asi není špatný, ale ti penzisti…jsou až příliš mladí;-)
    Jinak moje TOP reklama je: Já nemusím…já už ho vidím…

  30. Roman Says:

    Myslím, že jsem díky Streamu našel jeden z netuctových blogů. Děkuji pane Rubeši, dovolím si býti občas Vaším hostem. Jen tak dál. A ať je to Manner, nebo Orbitky „pro děti“, které jsou „ke kávě“ to pravé určitě, sdílím s Vámi většinu názorů. Třeba ne všechny, ale uniformitu jsme naštěstí s převratem odložili.

    • bigvilik Says:

      Děkuji Vám za Váš postoj.

      Svět by byl hodně bezbarvý, kdyby bylo nutno buď apriori souhlasit, nebo apriori nesouhlasit, ne?

      Doufám, že Vám i v budoucnu budu dávat podněty k obému.

      Váš

      bigvilik

  31. Vratik Says:

    Přeji dobrý den,
    Váš pořad se mi moc líbí, je fakt, že hloupé reklamy zřejmě převažují. Také je pravda, že dobrý a kvalitní výrobek reklamu vlastně nepotřebuje. Stále nám například vnucují různé importované sladkosti a čokolády, ale reklamu třeba na klasické „višně v čokoládě“ jsem v TV ještě neviděl.
    Další kapitolou je, že se výrobci pracích a mycích prostředků prostřednictvím svých reklam vlastně pokaždé přiznají, že až do právě aktuální verze reklamy prodávali „šmejdy“, které vůbec nefungovaly, ale teď už najednou fungovat budou. A za pár týdnů zjistíme, že ani tyto přípravky nebyly ty pravé, protože najednou existují mnohem lepší.
    Teď ale reaguji na Váš pořad o strašlivých holčičkách a napadla mne ještě jedna, která mi vadí snad ještě víc, než ty dvě, které jste uváděl, a to je reklama na sušenky OREO. To je opravdu moc milé děvčátko, které se ani s vlastním tatínkem nedokáže rozdělit o dobrotu. Jaký je Váš názor?
    Přeji hodně síly k Vaší další tvorbě a držím palce.

  32. Hans Says:

    Dobrý den.
    Pro mně osobně jsou naprostým dnem reklamy na dámské hygienické potřeby a prací prášky.A zjišťuji že začínají fungovat podmíněné reflexy.Potkám li holku (ženu) ve vypasovaných bílých kalhotách,ihned mně napadne nemá li „její dny“ :-))

  33. Hans Says:

    A reklamy které se mi líbí jsou třeba na Mentos (a nápad je tu),Axe (andílci) nebo třeba Kofola (prasátko).

  34. Anonymní Says:

    Dobrý den pane Rubeši, jsem tak ráda, že se našel někdo moudrý, kdo vnímá citem. Já myslela, že jsem sama divná, když mi vadí reklamy ve kterých jsou děti. I nahatá batolata a Miss taky skoro nahá mi nedávají logiku. Prostě děti do reklamy podle mě nepatří. Jsou už tak dost zneužívány tím vším kolem nás a ještě je propůjčit reklamě, bytˇjen jejich sladkým hláskem. Kam to bude pokračovat?

    • bigvilik Says:

      Souhlasím. Je to – převážně – hloupé citové vydírání.

  35. tomcask Says:

    Chvalím počin rozebrat rozpačitost(hloupost) reklam…. ,ted mi pije krev holítko,kterým se můžeme holit v „protisměru“.to je fakt objev na nobelovku.už chybí jen zamačkávátko vousů,tak čus

  36. Anonymní Says:

    SUŠENKY OREO-ŠÍLENÁ REKLAMA,ani na ně nemám chu´t

  37. Hana Palečková Says:

    Přeji Vám, pěkný den. Fandím tomuto počinu.
    I blbá reklama je reklama a pokud se nad ní z jakéhokoliv důvodu pozastavíme, splnila svůj účel – zaujala. Vytáčí mě reklama na Oreo, Granko se čtyřicetiletým Honzíčkem, kledlíčkou polévku a pod.
    Máme také hezké a po česku vtipné reklamy. Často beze slov. Moc se mi líbila reklama Kooperativy (tuším), kdy se pyšný chlapeček u benzinky táhl s kýblem vody, aby na autě umyl pouze svou polovinu čelního skla nebo nová reklama…přinesl jsem ti lahvinku…Hodně štěstí Hanka P.

    • bigvilik Says:

      ‚kuju!

  38. Hana Says:

    Nejhorší reklama snad v poslední době, která mě vytáčela:Ty můj smíšku. Hrůza.

    • bigvilik Says:

      Souhlas!

  39. Kamil Says:

    Co říkáte na první reklamy operátora Oskar ?

    • bigvilik Says:

      Líbily se mi, a úspěšně uvedly značku.

  40. Petr 2 Says:

    Jsi prostě nejlepší,jsi prostě úžasnej,jsi prosstě nejlepší-lepší než JÁ

    • bigvilik Says:

      Méně drog a nohy v teple!

      • Peetr2 Says:

        Jako naše vláda schazovat,schazovat,ale barvu nepřiznat!!

        • Anonymní Says:

          Lepší drogy a nohy v teple!

  41. Veronika Vondrová Says:

    Váš pořád se mi líbí a naprosto s Vámi souhlasím. Těším se na další díly 🙂

    • bigvilik Says:

      Děkuju! 😉

  42. Lukáš Says:

    Je tématem k zamyšlení, proč ten, kdo umí upozornit na nedokonalosti, též obalit ono do roucha ukazuji lidu, se živí lživou iluzí. ReKLAMa, jak nám již jazyk napovídá, je pouze trapným pokusem dostat se do podvědomí chudáka konzumenta. A následně jej skrze uspokojení uměle vyvolaných potřeb motivovat k dalšímu spotřebitelskému chování.

    Nekupuji nikdy to, co reklamují (Pro KLAM ují..), proč za to, že se člověka snaží ovlivnit ještě platit? Nepřipadá Vám to zvrácené..?

    „-)

    • bigvilik Says:

      Vaše etymologie je mylná.

    • Jirka Says:

      Reklama má upozornit na nový výrobek, nebo produkt. Pokud je dobrá nebo výborná, rád si to, na co upozorňuje, vyzkouším, nebo se alespoň o to budu zajímat. Na špatnou reklamu nereaguji. Pan Vilík právě na ty špatné reklamy upozorňuje. Z toho by si měli vzít ponaučení právě výrobci reklam!

  43. Marunka Says:

    Dobrý den,
    Váš pořad se mi moc líbí. Chtěla bych se Vás zeptat na názor na reklamu,která na nás zařve o mnoho hlasitěji než videa, která chceme vidět. Mám namysli Alzu a jeji ZADARMO!!!! Nedá se s tím něco dělat? Vždyť to je místy vážně na infarkt. Já vždy nadskočím pár centimetrů nad pohovku, když očekávám, že se mi přehraje nějaké pěkné,klidné video a zařve na mě tento zelený panáček.
    Děkuji

    • bigvilik Says:

      Někteří zadavatelé se domnívají, že sympatie sdělení není důležitá, že stačí řvát a div ne fackovat příjemce sdělení. Krátkodobě to funguje, znalost značky se zvyšuje. V dlouhodobém měřítku to – podle mého názoru – značce ubližuje, a jednou to spotřebitelé značce „nandaj!“

    • Jirka Says:

      Víte, oni řvou ZADARMO proto, že Češi slyší na SLEVY a slůvko ZADARMO mnohem víc, než na to, že je to kvalitní. Když si pohlídáte ceny v některých obchodech, tak zjistíte že: výrobek stojí např. 600,- Kč, poté ho zdraží na 750,- Kč a hned se objeví SLEVA 25%. A sláva, nyní stojí „POUZE“ 600,- Kč. Hurá, jdeme to koupit, protože na tom vyděláme 150,- Kč!
      Některé Supermarkety mají slevu 50 i více %, a stejně na tom vydělají. Tak proč kupujeme tak předražené zboží a nepodpoříme raději malé obchodníky, kteří, protože nemají tak velký rabat (nakupují v „malém“), musejí prodávat dráž, aby se uživili.
      Zahraničním firmám dá vláda 10 let daňových prázdnin (tzn. že nemusejí 10 let odvádět našemu státu daně) a poté se firma sebere a jde o dům dál. Mě, jako živnostníkovi, nabídl finanční úřad možnost odložení daně o dva roky, ale pak bych to musel doplatit.
      To jsem trochu odskočil od tématu, ale každý si na to může udělat svůj názor.
      Přeji všem hezký den

  44. Lukáš Says:

    Jste si jist, že je mylná? Odkud pochází podle Vás?

    Werbung (die) – agitace
    Werbung (die) – nábor
    Werbung (die) – námluvy
    Werbung (die) – propagace
    Werbung (die) – reklama
    Werbung (die) – ucházení se
    Werbung (die) – verbování
    Werbung (die) – získávání

    Užití mých sylogismů v závěru mělo pobavit, ale ruku na srdce – užitek reklamy? A neříkejte prosím ukázat nové možnosti…

    Typický příklad klamavé reklamy jsou myslím žvýkačky 5, pokud ovšem dlouhotrvající chuť, která je proklamována není zároveň vyjádřena v názvu ve vteřinách.

    • bigvilik Says:

      Z etymologie slova „reklama“ přeskočit na sice teoreticky synonymický překlad, nicméně v jiné jazykové kultuře usazené slovo „werbung?“ Trochu demagogické, nemyslíte? Proč bych neměl odpovědět, že v českomoravském pojetí je to tanec? 😉

      Užitek reklamy je dvojí – pro zadavatele je to součást konkurenčního boje, zajmout cílovou skupinu a nabídnout svou značku oproti konkurenci. Pro spotřebitele – být informován i o konkurenční nabídce.

      S příkladem reklamy na žvýkačky 5 je to složité. Jako většina tvrzení je i toto úchvatně nedoložitelné – jak rozlišíte dlouhotrvající chuť od té krátkotrvající?

      Představte si, že reklamy jsou seznamovací inzeráty – každý / každá uchazeč/ka o seznámení má právo se vychválit. Pokud to přežene, co se stane v okamžiku, kdy zájemce / zájemkyně o seznámení zjistí, že pravda je jaksi nudnější…?

      😉

  45. Milan Horáček Says:

    Zajímal by Váš názor na reklamu na Allways Platinum. Třkrát opakovaný výraz „Intimní zápach“ ve mě vyvolává nejen silně záporné pocity, ale žena, která by je používala, mi bude zákonitě evokovat pocit, že má dost velký problém. Podle mě je to hnus a zajímal by mě Váš názor.

    • bigvilik Says:

      Souhlasím s Vámi. Je to hnus.

  46. agusta MV Says:

    Čest Vašemu konání. Jsme v době, kdy se s reklamou musíme naučit žít. Rada přepni to „jinam“ není na místě, protože „jinde“ je také reklamní pauza. Kéž by Vaše hůl ocelí zhusta kována byla a na správná záda mocně padnouti ráčila. Než se tak stane, nezbude, než se smířit nejdříve s populárním hercem anžto daruje s úsměvem – který má být medový, je však pln slizu – mladému muži růži. Jakoby na světě onomu herci na ničem nezáleželo, jen na mladíkově zdravé prostatě (fuj dobytku, víme proč) aby jej v zápětí vystřídalo hejno malých idiotíků, kterým maminka velká idiotka koupila bezdotykový dávkovač mýdla pranic nedbaje, že parchanti už rukama nemytýma od posledního koupání, tedy předešlý večer doma i venku omatlali kdeco včetně vlastních jazyků. Hlavně že zmizí čudlík, na kterej normální člověk nesahá pokud si ausgerechnet nejde mýt ruce a tudíž mu logicky může bejt u pr.ele, jestli tam chudák bakterie je nebo není. Stejně posléze sáhne na kliku, kterou tou zadojenou prackou otevíral. Pomyslnou třešničku nahradí doslova a do písmene červená tečka Always, která každé pubertální trdlo přesvědčí o tom, že není větší slasti než jít na výsluní a mejdan s menzesem. Jsme – li nuceni Radou pro rozhlasové a televizní vysílání trpět pořady ochuzené o jisté pikantnosti, které mnohdy tvoří pointu zamýšleného, měla by ta samá rada dbát na to aby z nás tvůrci reklam nedělali voly.

  47. Anonymní Says:

    Jarka – já například už nemohu v reklamě slyšet slovo „pokožka“, jedinou obranou je mě začít recitovat : pokožka, předkožka,zákožka,blbožka. Oni si snad v té své touze po mamonu vydlabali mozky a nacpali si tam ty jejich vložky Ouvej ,levné volání,pokožku, své dny, výživné snídaně Be-Be,prostorná auta a já nevím co ještě, bez čeho nemůžeme!!!žít.
    Děkuji .

  48. Jirka Says:

    Chtěl jsem tuhle v drogerii „Běžný“ prášek na praní, ale neuspěl jsem. A to jsem jich obešel 5. Jak může někdo porovnávat svůj výrobek s něčím běžným, když to nikde není? A s čím to mám porovnat já, obyčejný konzument?

  49. Anonymní Says:

    PROSÍM Z ČEHO JE MELODIE NA FIDORKU

    • bigvilik Says:

      Odsud: http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=HNMq8XS4LhE&gl=US

  50. zlata zlatá Says:

    Dobrý den,

    tuhle jsme doma měli diskus o tom,o čemže to má být reklama na Hermelín s Jiřím Bartoškou. Nepomohl byste nám laikům se vyznat se, proč tam ten Jiří stárne (to jako sýr) Mate mne zejména komentář o hereckých příležitostech. Díky za pěkné reportáže.
    Zlatka

  51. Anonymní Says:

    Pane Rubeši,
    v té reklamě na dobrou vodu se ve vodě neráchá bobr ale kalan- mořská vydra. Jak se dostala k nám do potůčku je otázka na tvůrce reklamy. Ale Vy byste si neměl plést hlodavce se šelmou.Fuj. Styďte se. Hadar

    • bigvilik Says:

      Víte, za neznalost se omlouvám, ale nestydím. Co naděláte, nikdy a nikde jsem netvrdil, že jsem dobrý v živočichopise, a prostě jsem se zmýlil. Stydím se za jiné věci. 🙂 Děkuji za opravu, dohledám si.

  52. Petr Says:

    Rád uvítám v Holi na reklamu kritiku na prací aviváže, které jsou nezbytnou součástí obsahu kabelek žen ve společnosti jež obdivuje staronové, sytě vybarvené šaty.

  53. Petr Says:

    Nevím jak vám ,ale mě blbý reklamy dost pomohly. Čím blbější a dotěrnější reklama tím víc mám důvod to nekoupit. Začal jsem se tím řídit a je to lepší 🙂 Děkuji za antireklamu.

  54. T.K Says:

    Zdravím vás pane Rubeši, předem bych chtěl opravdu ocenit váš pořad. Z 95% s vámi souhlasím tedy kromě reklamy na Rajec, která je podle mě opravdu povedená.

    Nicméně obracím se na vás kvůli (asi zvláštnímu dotazu). Ačkoliv nemám žádné vzdělání co se týče marketingových komunikací, na reklamy jsem se vždy díval jiným způsobem už od mala. Navrhuji reklamní texty firmám které mají reklamu na Facebooku už několik let, ale to je asi tak vše z mé praxe v tomto oboru.

    Často dostávám nápady na to, jak by se mohla reklama udělat úplně jinak (podle mě mnohem lépe) nebo dokonce i hudební klipy. Umím se skvěle vcítit do myšlení druhých (a tím je mi jasné že to vypadá jako neuvěřitelný žvást, zvlášť od někoho kdo nemá žádné zkušenosti).

    Tudíž, když mám opravdu dobrý nápad na reklamu, který na 99% nebude nikdy využitý ať už je jakkoliv dobrý, co s tím může člověk jako já, který nemá kontakty ani pozici udělat? Komu se může svěřit s nápadem na reklamu? Chápu že celý proces od probrání reklamy, schválení až uveřejnění je šíleně zdlouhavý, ale rád bych se dostal k tomu stádiu že kvalifikovaný člověk alespoň probere můj nápad na reklamu ve své hlavě a rozhodne jestli je nápad kvalitní nebo totální odpad.

    Budu moc rád za jakoukoliv odpověď.
    Děkuji

  55. Baksoun Says:

    Reklama na chleba. Udiuje me jak u reklamy na chleba(Penam) rikate, ze chleba je na jidlo a zde se trha na kousky,saha se na to. Tak nevim od kud pochazite. Aby ste se chleba najedl, tak ho musite nakrajet a pote ho uchopit a nasledne vlozit do ust. A pokud ste trochu poucen v etikete, tak byste mel vedet ze chleb a dalsi pecivo se v restauraci trha na kousky a ty se pak vadaji do ust samostatne. Nikde se neprikusuje. Mohl bych pokracovat ale jdu si trochu toho chleba natrhat do gulase. Tak dobrou chut a za pripadne preklapy se omlouvam.
    PS: jinak vam fandim
    Kralik

  56. bigvilik Says:

    Chléb se v restauraci rozhodně netrhá na kousky. Jednotlivá sousta se odlamují, aby vzniklo co nejméně drobečků, a celá se vkládají do úst. To ovšem nijak nesouvisí s psími kusy, co s chlebem dělají v té reklamě.

  57. Liliana Says:

    Líbí se mi moc Váš pořad. Musím říct, že mi reklamy jdou nervy. Většina je opravdu neuvěřitelně trapná a blbá. Co se mi opravdu líbí je kampaň na Korunní. Na tu vzpomínám dodnes .´Prostě mně nenaštve vtipná reklama s nápadem a pointou. Asi tedy musí být ten co reklamu dělá ale i zadavatel chytrý člověk. To je opravdu v tomto oboru tolik blbců? Těším se na další díly Vašeho pořadu.

  58. Vojta Says:

    Dobrý den pane Rubeš. Budou další díly, nebo Hůl na reklamu končí? Nenašel jsem Váš pořad v seznamu pořadů na Streamu, přitom tam donedávna byl.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s


%d bloggers like this: