Někdo v podniku se zajímavým názvem „Modrá pyramida stavební spořitelna a.s.“ (už tohle by mohlo stačit na diagnózu) je pravděpodobně čtenářem na dobírku posílaných malých dějin lidstva.
Přetrpěli jsme faraóny i karavany, ale až Čmaňa jako mudrc z bazaru předvedl pokročilý level. Má generace si jistě vzpomene na série orientálních pohádek z produkce ČT Brno. Duch Evžena Sokolovského mladšího zde ožívá s důvěrnou, známou a ubezpečující mírou šmíry.
Vtipno (sáhib, který se jde k mudrci poradit, vydělává ročně „dvanáct a půl měšce“ a má „sbírku zlatých brouků“) se mění v technično (podivný prapočítač a moudrá natahovací sova) – a to vše v didakticky jasný vzkaz: běžte k nim, s úklonami před jejich chytrolínem vyložte svou finanční situaci, a oni vám poradí! Třeba něco tak nečekaného a zaumného jako je dětské spořeníčko pro malého a životní pojištěníčko pro velkého.
(Naštěstí, další vývoj je veskrze pozitivní: až mladý Alibaba pochopí, že ze spořeníčka nic moc nevyrazí, v dospělosti si sežene 40 fellaz, a dá se na poctivé loupení.)
A hlavní rána nás čeká v závěru. Claim „Modrá pyramida – váš rádce na finance,“ je vydařený stylistický atentát. Ono se, modří pyramidníci, ne nadarmo říká, že leccos je na dvě věci. Na nic a na… finance.
Váš rádce je na totéž.
3.10.2012 (06:42) |
Jehličňan