M&M 122: Spílání publiku

Peter Handke v půli šedesátých let překročil tehdejší tabu, jeho postavy verbálně zaútočily na divadelní publikum. Původní šok záhy vyvanul stejně jako pel Handkeho hry.

Něco podobného však probíhá v dnešní marketingové komunikaci – a nikoho to nešokuje. Tuhle jsem zahlédl reklamu na porovnávač cen hotelů, trivago.cz. Klasická nuda, vlevo plná cena, vpravo týž hotel za třetinu ceny díky inzerované službě – jak jinak. Jenže aby bylo ftipno, vpravo do obrazu hotelového bazénu vpluje typický bambula s kloboučkem a panděrem. Kreativní team si zjevně – proti duchu co měli říct – vyložil věc po svém: kdo bukuje hotel se slevou, je buran. Ty, co bys chtěl použít trivago.cz, se deklasuješ na joudu.

Že si udělali fórek, chápu. Že si to nechal zadavatel líbit, to ne.

Nadace Leontinka zase předvádí zadumaného slepce v dešti, co si na ruku nechá kapat déšť. A nějaký necitlivý burák mu na ni vhodí žebrácký groš. Že se nestydí! Stejný případ: tam, kde by klasici se snažili dojmout a pohnout k dobrému činu, tam propleskneme, vypeskujeme a nadutě poučíme, že takhle se nepomáhá, že má posílat peníz pravidelně…

Ostatně fórum neziskovek se jmenuje jak? Daruj správně!

Koukej, nedovzdělanče, darovat správně. Poučíme tě. Nedojmeme.

Spíláme spotřebiteli. A to se nám jednou vymstí: spílání mu bude buřt stejně jako dojímání…

Jedna odpověď to “M&M 122: Spílání publiku”

  1. Hana Sheala Grygarová Says:

    eh, being disabled and terčem dojímaní sometimes sap my creative oohmps, but ok.

Napsat komentář