M&M 22: Jablko, start a cíl

Je to k vzteku, co? Tentýž trh i čas, dva nové produkty – a nemlich stejný námět!

Poděbradka Cider a lihoviny Spiš Original od slovenského producenta s politicky nekorektním názvem GAS Family.

Zákon schválnosti funguje a „dvojčata“ jsou častá.

Toho úsilí! Totiž – jakého? „Co patří k jablku: ráj, had, vyhnání. Co ukážeme: rozostřené model naháčky, ani trhají jablko, a pic ho, a panáka, a per tam pack shot!“ Takhle nějak se patrně odehrával zrod konceptů. Originalita přítomna jen v názvu spišských kořalek.

To by nevadilo, starý bonmot učí, že lépe z banálu vyjít než v něm skončit. Problém je, že obě značky provedly vzorný návrat kruhem. Co je, u Edenu, na těch šňapsech zapovězeného, jaké tabu překročeno?

Za kratší konec tahá Spiš. Nejenže exekučně slabší, ale střihem na bar klesla o kruh pekla níž. Mělkost dotváří nečekaný claim – „Chuť zakázaného ovoce.“ Cider zjevně míří vizuálně výš. Claim až kamsi k chasidské mystice: „Zrozen být svůj.“ Ajvaj, pobijte čelem!

Ale – stálo to vůbec za to?

Přitom nedávno Jung von Matt/Alster ukázal, co je to vyjít z banálu – a nevrátit se. Vzpomínáte na TVC o brzdném asistentu Mercedesu? Smrtku s kosou užilo milión agentur. Přesto: práce s každým detailem, pointování.

Teď na nás mohou jen hlavu pootočit, a říct: „Sorry!“

Napsat komentář