M&M24 262: Vedeme vám ruku

Mě vám to vždycky tak dojme!

Zákazníci řetězce Nakup&Mazej dali na charitu právě Nadaci XY tolik a tolik. Uživatelé dvojplotýnkových chytrých vařičů OhřejAplikací vybrali pro Nadaci ZŽ tolik a tolik.

A naši ičaři-kurýři se tak nějak sešli u ohně, potlachali a společně a rukou nerozdílnou dali ze svých dýšek ke Dni dětí těm potřebným tolik!

Obdarovaní jistě své peníze dostali. A to je nejdůležitější, a těm, co o tom rozhodli, věnec a slávu!

Jen je to nějak tak mdlé. Zákazníci už peníze dali předem. V ceně svého nákupu, jen si mohli vybrat, jestli žetonky, co za to dostali, dají téhle nadaci, nebo jedné ze dvou dalších. Uživatelé, kteří si koupili vařiče, přispěli jen tím, že si přečetli, anebo nepřečetli, že se velkomožný importér rozhodl dát nějaký dílek z prodejní ceny. Mohli s tím udělat… nic.

A ti kurýři? Je možné, že to opravdu byla individuální spontánní akce, ale nějak mi to smrdí marketingem. A to ještě poněkud přiboudlým. My zákazníci jim ta dýška dáváme ze dvou důvodů: že jsme spokojeni a že víme, že jejich základní odměny je nepředurčují k vlastnictví rolls-royců. A najednou se z toho, co jim přiklikneme k ceně nákupu, činí jakási dobrovolná dobročinnost. Z mála.

Kurýři dali. Co dal management?

Chceš-li, značko, dělat dobro, dělej!

Za své: nevoď ruku spotřebitelovu, kam má dát.

A už vůbec nevoď ruku na sobě závislých, že mají dát oni!

Napsat komentář