MSM 101: Po logu jejich poznáte je

Vlnka českého internetu tohoto týdne: cosi, co se jmenuje „Strategie rozvoje města Ústí nad Labem 2015 – 2020“ (zvíře, rostlina, hudební soubor?) si vybralo logo. Řekněme to na rovinu: hloupé, neestetické, hnusné. To se stává. Nevkus není infekční nemoc, postižení nejsou izolováni.

Jenže veřejnosti se výtvor nelíbil. A autor reagoval tak, jak je zvyklý. On totiž není grafik, natož specialista na loga. Je karikaturista, kterému, Bohu žalováno, dal někdo do ruky počítač s velkou hrozbou tohoto století, hned po ebole a Islámském státu, tedy s programem Malování. Vytvořil karikaturu, na níž on je jedoucí autíčko, zatímco kritici jsou zobrazeni jako enóna. Však co by taky ne, honorář v závratné výši 15.000,- zdejší měny již byl asi vyplacen, a v zadání je jasně uvedeno, že rozhodnutí komise je definitivní a žádná revokace není možná. Inu, uprdl se, a podrbal se přes tepláky na zadku, jeho věc.

Má oblíbená tendence, čirá buranizace, se tu projevila v plné nahotě.

Buranizace na straně autora je smutná, ale konec konců, je to jeho svoboda tvořit a obesílat veřejné soutěže. Stejně jako svoboda čtyř dalších autorů, kteří se zúčastnili a byli tímto výtvorem poraženi.

Horší je buranizace na straně zadavatele: ne kvůli vkusu či nevkusu, to už jsme si objasnili. Není to infekční choroba.

Je hrůzná kvůli naprosté nepoužitelnosti tohoto výtvoru. Až to zkusí odpovědní využít v černobílé verzi, až to zkusí narvat na propisky! A až s tím vyjedou někam do evropských komisí, kokomisí a nadkomisí! Ten pocit, že reprezentují zemi, kde ani logo není logem, jen blemcem.

Po logu jejich poznáte je.

A ani špičaté botky a eurospeech je nezachrání…

usti

3 komentáře to “MSM 101: Po logu jejich poznáte je”

  1. hrboticky Says:

    to je neskutečný patvar

  2. Co Šinky vyčmuchal na internetech – Karel Šíp, zmrzlina na Pericsope i youtubeři - Nejlepší copywriter Says:

    […] všímá „buranizace“, která prostoupila zadavatele i autora. Bigvilik`s Brand Building Blog: MSM 101: Po logu jejich poznáte je (Vilém […]

  3. “Po logu jejich poznáte je” | Bigvilik's Brand Building Blog Says:

    […] si pořídilo zatím poslední sčítání lidu. A mezitím přišla pohroma největší: logo Ústí nad Labem, které nějak seskládal tvůrce lidových karikatur, a protože se mu smáli, podobným nevtipem […]

Napsat komentář