M&M24 263: Po výprasku!

Ne, nebude to o nedávných eurovolbách!

No, možná malinko.

Životaběh mě mockrát přivedl do štábů, HQs a ředitelen, kde se vzpamatovávali po výprasku. Nepodílel jsem se na něm, jinak by mě ani nezvali.

Ale nikdy nepřestane fascinovat rozpor mezi objektivním výsledkem (u voleb, v prodeji, anebo ve výzkumu, to je jedno) a jeho subjektivním vnímáním. Kolektivním, kmenovým, šamanským, magickým – použijte, co uznáte za vhodné.

Jsou optimističtí hledači znamení:

„Je pravda, že launch výrobku nebyl úspěšný, ale… prodali jsme více než dvojnásobek proti loňskému produktu…“

Jasně, letos si Úžasnou Novinku koupilo sedm set bloudů, zato loni Bývalý Budoucí Úspěch pouhé tři stovky. Sklad ležáků je plný až po vrata, ale trend je rostoucí!

Jsou odůvodňovači. Může za to e-shop, strategie, co nám vnutili poradci, ošklivá konkurence. Výhodou přístupu je, že nalezením jednoho elementu, co to zavinil, je zbytek organizace vyviněn, a můžeme jet dál, vstříc Budoucím Propadákům.

A pak je oblíbená škola „Kdo za to může?“ Když na Nové Paupui zemřel náčelník, podnáčelníci se sešli kol ohně a vzájemně na sebe zírali. Postupně se pohledy soustředily na mentálně nejslabšího, až to nevydržel a jal se zdrhat. Býval dostižen a obřadně zkonzumován, a zase byl klid.

Po výprasku koukej vpřed, ne dozadu.

Hledání viníků prosperitu nepřinese.

Ale magie kmene je útěšná a mocná.

Napsat komentář